1

نه تابش و نه حیدریان؛ گزینه‌های اصلی سازمان سینمایی این دو نفرند⇐پزشک و فرجی!!

سینماروزان: با برکناری علی جنتی از وزارت ارشاد که هنوز هم کسی به صراحت درباره دلایل این برکناری موضع‌گیری رسمی انجام نداده و حضور رضا صالحی امیری به عنوان وزیر تازه ارشاد، به نظر می‌رسد ریاست سازمان سینمایی و معاونتهای زیرمجموعه آن هم دستخوش تغییر و تحول خواهد شد.

به گزارش سینماروزان حمایت حجت ا.. ایوبی از وزیر برکنار شده و به نوعی قدآرایی در برابر اظهارات نماینده فریمان در مجلس که به صراحت بر دلایل غیرفرهنگی مرتبط با این برکناری مهر تأیید زد می‌تواند موید آن باشد که ایوبی هم امیدی به ماندن در سازمان سینمایی ندارد.

این نومیدی از یک سو مواجه شده است با شانتاژهای رسانه‌های نزدیک به علیرضا تابش مدیرعامل فارابی برای معرفی کردن او به عنوان گزینه ای کارآمد جهت حضور در رأس سازمان سینمایی و از سوی دیگر با گمانه زنی نزدیکان به محمدمهدی حیدریان درباره جانشینی ایوبی با وی.

در این بین آنچه مشخص است اینکه وزن تابش آن قدر نیست که بتواند به ریاست سازمان سینمایی برسد به خصوص که وی حین حضور در مدیرعاملی فارابی هم نتوانسته کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذارد و در این ماههای آخر هم بیشتر می‌کوشد با حضور در پشت صحنه برخی فیلمهای مورد حمایت مالی فارابی، رزومه تصویری خود را پر و پیمان کند.

درباره حیدریان نیز علیرغم سابقه قبلی در معاونت سینمایی در دولت دوم اصلاحات اما حضور اخیرش در وزارت کار و حاشیه امنیتی که سمت معاونت فرهنگی-اجتماعی این وزارتخانه برایش دارد بعید است او را علاقمند به حضور در سازمان سینمایی کند آن هم کمتر از یک سال مانده تا پایان دولت.

گزینه های اصلی

اما اتفاق اصلی در نقطه مقابل این خبرسازی ها در حال انجام است؛ شنیده‌های سینماروزان حکایت از آن دارد که رضا صالحی امیری مذاکراتی را با محمدحسن پزشک و البته محمدرضا فرجی برای گرفتن ریاست سازمان سینمایی در ماههای باقیمانده تا عمر دولت یازدهم انجام داده است.

محمدحسن پزشک که در یک سال ابتدایی دولت دوم اصلاحات و بعد از سیف‌ا.. داد به عنوان معاون سینمایی ارشاد فعالیت می‌کرد در سالهای اخیر بیشتر از هر چیز دیگر به واسطه حضور در مدیریت موزه سینما شناخته می‌شد. وی از 1385 تا 1393 و نزدیک به یک دهه در قامت مدیر موزه سینما حضور داشت.

محمدرضا فرجی هم از جمله کارمندان سالیان دراز سازمان سینمایی است. او که در سالهای اخیر مدیرکل دفتر سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی بوده است شاید به واسطه حضور طولانی مدت در حلقه مدیریت میانی به عنوان گزینه‌ای جدی برای هدایت بی‌حاشیه سینما تا ماه‌های مانده تا انتخابات 96 مطرح شده است.

در عین اینکه احتمال می‌رود با نتیجه نرسیدن مذاکرات با پزشک این فرجی باشد که به ریاست سازمان سینمایی برسد این احتمال که پزشک به ریاست سازمان برسد و فرجی هم به جای حبیب ایل بیگی مهمترین معاونت سازمان یعنی معاونت ارزشیابی و نظارت را به خود اختصاص دهد نیز وجود دارد.

محمدحسن پزشک
محمدحسن پزشک
محمدرضا فرجی
محمدرضا فرجی