1

“نقطه کور” ضیافت شام جشنواره شهر کجا بود؟/چرا مجری زن تلویزیون از حضور کارگردان “قیصر” هیجان زده شد؟

سینماژورنال: ضیافت شام رونمایی از آنونس و پوستر جشنواره فیلم شهر شب گذشته در باغ موزه پرفسور حسابی حوالی میدان تجریش برگزار شد.

به گزارش سینماژورنال چهره های مختلف عرصه سینما از مدیرانی چون علیرضا رضاداد، محمدمهدی طباطبایی نژاد، علیرضا تابش و محمد حیدری گرفته تا سینماگرانی نظیر غلامرضا موسوی، محمدمهدی عسکرپور، مسعود رایگان، رویا تیموریان، مصطفی کیایی، فرشید نوابی، علی رویین تن و البته مسعود کیمیایی از جمله مهمانان ویژه این ضیافت شام بودند.

بلحاظ امکانات تدارک دیده شده برای پذیرایی همه چیز شکلی نسبتا مطلوب داشت و شاید تنها ایراد پذیرایی مربوط می شد به چینش میز و صندلیهایی که مهمانان باید بر آنها جلوس می کردند.

نقطه کور مراسم و زنده شدن یاد پدربزرگان

از آنجا که فضای سرباز مقابل موزه پرفسور حسابی گنجایش لازم برای حضور تمامی مهمانان را نداشت یک ردیف پایین تر از موزه و در میان باغ هم دو ردیف میز و صندلی برای مهمانان چیده شده بود بدون توجه به اینکه این نقطه از باغ نسبت به سِن و البته ال.سی.دی مراسم، نقطه کور محسوب می شود و مهمانان نسبتا پرشمار حاضر در این نقطه، حداقل دید را نسبت به مراسم دارند.

با این حال صدای مجری و چهره هایی که برای سخنرانی پشت تریبون می رفتند شنیده می شد و مهمانان نقطه کور باغ موزه سعی می کردند به سبک پدران و پدربزرگان خویش بجای دیدن سیما از شنیدن صدا لذت ببرند!

این همه حس را از کجا آورده اید خانم مجری؟

به گزارش سینماژورنال در حالی که در ابتدا اعلام شده بود مراسم رأس 8 عصر آغاز می شود اما ضیافت با تأخیری حدودا یک ساعته و 20 دقیقه ای  شروع شد.

مجری مراسم، فوژان احمدی مجری زن تلویزیون بود که چنان همیشه می کوشید با بخشیدن نوعی حس تصنعی به آوایش در جهت حماسی شدن اجرا گام بردارد بی توجه به آن که این حس سازی بیشتر از آن که به کار چنین مراسمی بیاید به درد اجرا در برنامه های سفارشی سیما می خورد!

بعد از آزاده نامداری نوبت فوژان احمدی است؟

یکی از وجوه اعجاب آور اجرای احمدی آن بود که چنان یک تین ایجر طرفدار مسعود کیمیایی از حضور این کارگردان مشهور سینمای ایران در مراسم هیجان زده شده و حین اجرا چندین و چند بار به حضور وی در مراسم اشاره کرد.

این اتفاق سبب ساز آن شد که یکی از کارگردانان حاضر در مراسم که اتفاقا دستی هم در ساخت آثار فمینیستی دارد به طنز از این بگوید که بعد از آزاده نامداری که بناست برای پرویز شهبازی بازی کند گویا فوژان احمدی هم بدش نمی آید به عنوان بازیگر در کار تازه کیمیایی حاضر باشد.

گپ و گفت سینماگران برای جلب حمایت مدیران

بازار گپ و گفت میان مدیران سینمایی و سینماگران حاضر در مراسم هم داغ بود و اغلب سینماگران سعی می کردند با نشستن کنار مدیران سینمایی رایزنیهای غیررسمی را برای دریافت حمایت انجام دهند.

از جمله این کارگردانان علی روئین تن کارگردان فیلم جنجالی “زمهریر” بود که تقریبا تمام مدت مراسم در کنار محمدمهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نشسته بود و تا می توانست با او گپ و گفت می کرد.