1

نقطه‌نظر یک فعال سیاسی معترض درباره فیلم ضدفتنه «آشغالهای دوست داشتنی»⇐بازتوليد گفتمان امنيتي بر پرده نقره‌اي!!

سینماروزان: بعد از فیلمهای «خانه دختر»، «عصبانی نیستم» و «پارادایس»، «آشغالهای دوست داشتنی» چهارمین فیلم توقیفی است که در مدیریت ابراهیم داروغه‌زاده بر معاونت نظارت توانسته رفع توقیف شود و روی پرده برود.

مطابق فهرست حمایتی منتشره از سوی فارابی «آشغالها…» در سال 91 مقارن معاونت سینمایی جواد شمقدری در دولت دوم احمدی نژاد که دلار کمتر از 4هزار تومان بود، حمایت ۶۹۵میلیونی فارابی را داشته!!

توقیف این فیلم که بیشتر ناشی از محافظه کاری مدیران سینمایی دولت اول اعتدال بود سبب ساز آن شد که برخی گمان کنند این فیلم بلحاظ مضمونی محصولی انتقادی است ولی حالا و با اکران فیلم مشخص شده نه تنها فیلم موضع انتقادی ندارد بلکه به شدت هم در خدمت تمامیت خواهان است و البته همین موضع بوده که باعث حمایت فارابی دوران شمقدری از آن شده؟؟

عبدالرضا داوری از فعالان سیاسی که نوشته هایش اغلب اعتراضی است با اشاره به این فیلم نوشت: «آشغالهای دوست‌داشتنی» يك فيلم امنيتي‌ساز است؛ تمسخر شنود و تلويزيونهاي خارج نشين، توجيه اعدام چپهاي دهه ٦٠(مسلح بودن آنها)، انتساب اعتراضات ٨٨ به عقبه مجاهدين خلق(سيما)، توهم ضربدرهاي امنيتي بر در ساختمانها و دويدن پایانی عزيز بدنبال ماشين شهرداری بمثابه دنباله روي از سيستم حاكم(؟) بازتوليد يك گفتمان امنيتي بر پرده نقره اي است!!؟؟