1

نقشه افخمی برای سینمایی کردن زندگی #پدر_طالب‌زاده!

سینماروزان: یک دوره ای حرف پشت سر #نادر_طالب_زاده زیاد بود و می‌گفتند او پسر #تیمسار_منصور_طالب‌زاده_اردوبادی است. آن موقع نمی‌دانستم تیمسار کیست ولی بعدتر کتاب #نبرد_گجستان را خواندم که درباره جنگهای قوم لر بود.

بهروز افخمی با بیان مطلب فوق به روزنامه ایران گفت: حین خواندن کتاب #نبرد_گجستان بود که تازه فهمیدم تیمسار طالب زاده چه نقشی داشته در قیام پانزده خرداد؛ طالب زاده فرمانده منطقه لرستان بوده و سعی کرده بود برای غلامحسین سیاه پور -که علیه شاه قیام کرده بود- از شاه، امان نامه بگیرد.

افخمی ادامه داد: شورش قوم لر علیه شاه بعد از پانزده خرداد به سرکردگی سیاه پور شروع شده بود و تیمسار طالب زاده سعی کرده بود با تحویل دادن سیاه پور از شاه امان نامه بگیرد ولی شاه زیر قولش زده و سیاه پور را اعدام کرد و طالب زاده را مورد غضب خود قرار داد.

افخمی درباره سینمایی کردن زندگی تیمسار طالب زاده گفت: من خیلی دلم‌ میخواست داستان تیمسار طالب زاده را سینمایی کنم و خودم یا نادر، آن را بسازد.
با نادر هم برای نگارش فیلمنامه حرف زدم و او از کودکی و زمانی گفت که هفت سالش بود و سیاه پور نزد پدرش آمده و امان نامه خواسته ولی شاه زیر قولش زده.

افخمی گفت: یادم است سه سال پیش که با نادر در مشهد بودیم پیشنهاد ساخت نبرد گجستان و زندگی سیاه‌پور را دادم که بنویسم و او بسازد‌. استقبال کرد و ای کاش روزی این فیلم ساخته شود.

نقشه بهروز افخمی برای ساخت فیلم زندگی تیمسار اردوبادی(پدر نادر طالب زاده)
نقشه بهروز افخمی برای ساخت فیلم زندگی تیمسار اردوبادی(پدر نادر طالب زاده)