1

نفوذ فيلم خارجي در اكران ايران به بهانه بازيگر ايراني/اين بازيگر اهداف سرزميني را دليل بازي در اين فيلم دانست+عکس

سینماژورنال: در حالی که برخی از آثار ایرانی از مدتها پیش و به دلیل تراکم فیلمهای آماده پخش، پشت خط اکران مانده اند اما به تازگی مشخص شده یک فیلم هالیوودی بناست از چهارشنبه 16 دی ماه روی پرده برود.

به گزارش سینماژورنال این فیلم “کمپ اشعه ایکس” نام دارد؛ همان فیلمی که پیمان معادی بازیگر ایرانی نقش اصلی مرد آن را بازی کرده است.

“کمپ اشعه ایکس” به کارگردانی پیتر ستلر آن طور که “ایسنا” گزارش داده نسخه دوبله شده این فیلم در چهار پردیس مهم پایتخت یعنی پردیسهای کوروش، زندگی، ملت و چارسو به نمایش درمی آید.

در فیلم دوبله شده، علاوه بر پیمان معادی، نگار جواهریان، امین قاضی، وحید رونقی و سایر گویندگان ایرانی نیز صداپیشگی کرده‌اند.

اکران فیلم دوبله شده احترام به مردم است

پیمان معادی اکران فیلم دوبله شده را احترام به مردم دانست و گفت: «این کار صرفا به دلیل احترام به مردم و تماشاچی ایرانی انجام شده تا فیلم را با بهترین کیفیت روی پرده سینما ببینند. در ضمن بنا به درخواست‌های زیادی که از مردم عزیز داشتیم و عدم علاقه آن‌ها به تماشای فیلم با زیرنویس، “کمپ…” را به فارسی دوبله کردیم.»

این بازیگر درباره ممیزی فیلم توضیح داد: «فیلم تغییر چندانی نداشته چون اگر این فیلم نیاز به ممیزی یا اصلاحات بسیار داشت، من آن را بازی نمی‌کردم چرا که از روز اول قبول این کار، مهم‌ترین هدفم اکران برای مردم سرزمین خودم بود.»

چرا شورا حرفی از اکران این فیلم نزد؟/آیا تابوی اکران فیلم خارجی شکسته شد؟

به گزارش سینماژورنال جالب است که در خبررسانی مربوط به روز دوشنبه شورای صنفی نمایش هیچ سخنی از اکران این فیلم به میان نیامده بود و به ناگاه روز سه شنبه خبر رسید که فیلم بناست از چهارشنبه روی پرده برود.

حالا و با اکران این فیلم خارجی در سینماهای ایران به نظر می رسد تابوی اکران فیلم خارجی در داخل نیز که مدتها بود انجام نشده بود شکسته شده است و شاید همین عاملی شود برای اکران گسترده تر فیلمهای خارجی در آینده…

کمپ اشعه ایکس
کمپ اشعه ایکس