1

یغما گلرویی گزارش “کیهان” را تأیید کرد

سینماژورنال: حدودا یک هفته قبل روزنامه اصولگرای “کیهان” در گزارشی با اشاره به اینکه «فیصل تراد» نماینده موقت عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل به عنوان رئیس یکی از پنل‌های کلیدی شورای حقوق بشر سازمان ملل منصوب شده است به انتقاد از این انتصاب پرداخته بود.

به گزارش سینماژورنال در بخشی از این گزارش آمده بود: حامیان واقعی حقوق بشر، ناقضان حقوق بشر معرفی می‌شوند و ناقضان، متولیان اجرای حقوق بشر. نمونه کوچکی از این قاعده تاسف برانگیز سعودی‌های کودک‌کش هستند که در روزهای گذشته با بمباران شیمیایی در استان‌های شمالی یمن، ده‌ها نفر را قتل عام کردند. اما سازمان ملل به جای محکومیت این رفتار، با سپردن مسئولیت آن هم در شورای حقوق بشر این سازمان از سعودی‌ها به خاطر جرائمشان تشکر و قدردانی کرد!

حالا و حدود یک هفته بعد از مطلب “کیهان” در یک اقدام مشابه یغما گلرویی ترانه سرایی که پیشتر انتقاداتی از سوی این روزنامه به وی صورت گرفته بود نیز فاجعه منا را بهانه ای کرده است به انتقاد از این انتصاب سازمان ملل و برای یک بار هم که شده این ترانه سرا، مطلبی از “کیهان” را ولو به صورت غیرمستقیم تأیید می کند.

سینماژورنال متن دلنوشته گلرویی را ارائه می دهد:

تأسف و خشم

وقتی کمتر از یک هفته پیش سازمان ملل متحد در اقدامی ابلهانه و متضاد با بیانیه حقوق بشر، عربستان را – که در آن همچنان دست و پا و گردن محکومان را در میدان شهرها پیش چشم مردم قطع می کنند و چیزی به اسم انتخابات حتا به شکل سمبلیک و نمایشی هم در آن وجود ندارد و زنانش از حقوق اولیه یک انسان مثل رانندگی و حق رأی نیز برخوردار نیستند – به عنوان رئیس پنل حقوق بشر انتخاب کرد، صدای کسی در این جهان گل و گشاد درنیامد.

شکارچی حرفه ای شده است رییس حمایت از حقوق حیوانات
انگار یک شکارچی حرفه ای را رییس حمایت از حقوق حیوانات کنند!  تمام دهان های معترض را با دلارهای نفتی مهر و موم کرده بودند. فاجعه ی دردناک «منا» اما باید به شکلی جهانی مورد اعتراض تمام کشورها قرار بگیرد تا شیخک های نفتی بفهمند با مردم سرزمین های دیگر نمی توانند مثل مردم سرزمین خود رفتار کنند.

از سازمان ملل قلابی نمی توان انتظار نشان دادن علائم حیاتی را داشت

از سازمان ملل قلابی و لالمانی گرفته انتظار نشان دادن علائم حیاتی نمی توان داشت چون در تمام این جهان نفت پرست، پول حرف اول را می زند اما مردم کشورهایی که تابعان خود را در این فاجعه از دست داده اند باید با اعتراضی جمعی به مقامات عربستان نشان بدهند که نمی تواند با مسافران کشورهای دیگر مانند احشام رفتار کند. این نخستین بار نیست که چنین فجایعی روی می دهد و آخرین بار هم نخواهد بود مگر آن که تمام کشورها در حرکتی گروهی عربستان را محکوم و با جلوگیری سفر زائران خود آن را تحریم کنند.

به شخصه تاسف و خشم خود را از این حادثه ابراز داشته و ضمن تسلیت به بازماندگان تمام کشته شدگان، شکیبایی برایشان آرزو می کنم.