1

آقایان معتدل! دولت‌تان عوض نشد؟

سینماروزان/حامد مظفری: نزدیک سه ماه از شروع به کار سیدابراهیم رییسی، کمتر از سه ماه از رای اعتماد وزیر تازه ارشاد و بیش از یک ماه از جلوس محمد خزاعی بر ریاست سینما می‌گذرد و طی این مدت فقط اعضای شورای پروانه نمایش بوده‌اند که از سمت خود استعفا داده‌اند.

به گزارش سینماروزان تصور می‌شد نه حالا در هفته اول ریاست خزاعی بلکه از هفته دوم، رؤسای متبوع دولت اعتدال از زیرمجموعه‌های سینما استعفا دهند تا رئیس تازه سینما با خیال راحت‌تر زیرمجموعه‌ها را بچیند.

جالب است که یک ماه از ریاست خزاعی بر سینما گذشته و به غیر از اعضای شورای پروانه نمایش سینمایی، هیچ کدام از زیرمجموعه‌ها نه تنها استعفا نداده‌اند بلکه بعضا در حال لابی‌گری برای ادامه ریاستند!

همان طور که اعضای شورای پروانه نمایش سینمایی در رفتاری حرفه‌ای، استعفای خود را تقدیم خزاعی کردند تا خودش باشد که برای چینش زیرمجموعه‌ها، اقدام کند دیگر زیرمجموعه‌های سینما از فارابی گرفته تا مرکز گسترش و انجمن سینمای جوان و سینماشهر و موزه سینما هم بد نبود که با استعفای خویش، دست رئیس تازه را برای تغییرات باز گذارند.

اگر دولت سیزدهم همسو با دولت دوازدهم بود این علاقه روسای زیرمجموعه‌های دولتی سینما برای امتداد خدمت(!!) بیراه نبود ولی حالا که دولتی روی کار آمده که از منظر سیاسی کاملا در نقطه مقابل دولت‌های یازدهم و دوازدهم است، بهتر بود که روسای زیرمجموعه‌های سینمایی متبوع اعتدال، خیلی زودتر از اینها استعفا می‌دادند…

ولی نه تنها استعفایی دیده نمی‌شود که برخی زیرمجموعه‌ها با اصرار بیهوده، در همین روزهای آخر نیز از خیر برگزاری جشنواره‌های پرهزینه‌ و تحمیل بریز و بپاش بر بیت‌المال نمی‌گذرند! این است صرف معنای اعتدال در قاموس مدیران سینمایی معتدل؟؟