1

نزدیک به ۳۰۰ سالن فقط برای «رحمان…» و «متری شش و نیم»!!!/«رحمان۱۴۰۰» با انبوه اشارات ۱۸+ و نزدیک به ۱۵۰ سالن و صدها تیزر در آستانه ۱۶میلیارد/«متری شش و نیم» با انبوه سالن و تیزر و بیلبورد در مرز ۱۱میلیارد/«چهارانگشت» در مرز ۵میلیارد/«زندانیها» مماس با ۲٫۵میلیارد قرار گرفت/«ژن خوک» با ۵۰ سالن کمتر به نزدیکی «پیشونی۳» رسید!/امتداد شکست سنگین «غلامرضا تختی» که با حمایت هنگفت فارابی و سیاسیونی نظیر مسجدجامعی به‌دنبال تأیید خودکشی جهان پهلوان بود ولی مخاطبان بدان روی خوش نشان ندادند+آمار کامل فروش

سینماروزان: صدرنشین آمار اکران نوروزی همچنان «رحمان 1400» است که با نزدیک به 150 سالن پیشتاز در تعداد سالن است و فراوان تیزر تلویزیونی هم نصیبش شده است و در عین حال مماشات معاونت نظارت با آن موجب شده ابتدا تا انتهایش پر باشد از اشارات 18+!! «رحمان…» در مرز 16میلیاردی شدن قرار گرفته و به دنبال آن «متری شش و نیم» است که به لطف حضور نوید محمدزاده و باز هم تعداد بالای سالن نزدیک به 140 سالن و کلی تیزر تلویزیونی در مرز فروش 11میلیارد است. «متری شش و نیم» انبوه بیلبوردهای محیطی هم نصیبش شده است و به لحاظ حجم بیلبورد، هیچ فیلمی به گردش نمی‌رسد.

«پارادایس» و «آشغالهای دوست داشتنی» دو فیلم باقیمانده از اکران زمستان آخرین روزهای اکران خود را حوالی 5.5 میلیارد و 4میلیارد میگذرانند.

کمدی ایرانی-تایلندی «چهارانگشت» که بخش عمده داستانش در تایلند میگذرد و مدتها از تیزر تلویزیونی محروم بود، در مرز فروش 5میلیارد قرار گرفته است و کمدی-سیاسی «زندانیها» بدون بیلبوردهای فله ای و بدون شوخیهای اروتیک و بدون استارهای گران سینما و با تأکید بر وجه «حلال» خود فروشش را به نزدیکی 2.5میلیارد رسانده است.

«ژن خوک» و «پیشونی3» فیلمهای بعدی آمار فروشند که رقابتی تن به تن با هم دارند؛ هر دو از فروش یک میلیارد عبور کرده اند با این تفاوت که «ژن خوک» فقط 70 سالن دارد ولی «پیشونی3» حدود 127 سالن در اختیار دارد!!!

قعرنشین آمار فروش همچنان فیلم «غلامرضا تختی» است که در مضمون بدجوری به دنبال تأیید خودکشی تختی بوده؛ ولی علیرغم انبوه سالن و تیزر و حمایت سیاسیونی نظیر احمد مسجدجامعی و مدیرانی نظیر علیرضا تابش فروشش بعد از 20 روز به سختی به 700میلیون رسیده که شکستی سنگین است برای فیلمی که سازندگانش مدعی بودجه تولید 9میلیاردیش بوده اند و 3.4میلیارد هم مستقیم از فارابی حمایت داشته اند!!

آمار فروش تا ابتدای جمعه 16 فروردین ۱۳۹۸  به شرح زیر است:

(تمامی ارقام به تومان است)

–رحمان۱۴۰۰ (15میلیارد و 850میلیون)(20روز)

–متری شش و نیم 10میلیارد و ۷۰۰میلیون(19روز)

–پارادایس ۵میلیارد و 250میلیون(72 روز)

–آشغالهای دوست داشتنی ۳میلیارد و 950میلیون(51 روز)

–چهارانگشت 4میلیارد و 900 میلیون(20روز)

–زندانیها 2میلیارد و 300 میلیون(20روز)

–پیشونی سفید(۳) 1میلیارد و 150میلیون(20روز)

–ژن خوک 1میلیارد و 100میلیون(19روز)

–غلامرضا تختی 700 میلیون(20روز)