1

نزدیک به ۶۰ سال پس از مرگ⇐نیما یوشیج نمایشنامه‌نویس شد!

سینماروزان: نزدیک به 60 سال بعد از مرگ نیما یوشیج پدر شعر نوی ایران مجموعه آثار منثور وی در شرایطی به بازار عرضه خواهد شد که در میان آنها نمایشنامه ای به نام «خواهش می کنم» هم به چشم میخورد.

به گزارش سینماروزان مجموعه آثار منثور زنده‌یاد نیما یوشیج با همکاری خانواده او از سوی انتشارات رشدیه به چاپ می‌رسد. ازجمله آثاری که برای نخستین‌بار از او منتشر می‌شود، نمایشنامه‌ای است که گمان می‌رفت در حادثه‌ای سوخته باشد.


انتشارات رشدیه در نظر دارد با همکاری شراگیم یوشیج، فرزند زنده‌یاد نیما یوشیج، تمامی آثار پدر شعر نو را در مجموعه‌ای کامل منتشر کند. این انتشارات چاپ آثار منثور نیما را در فاز نخست در نظر دارد که ازجمله آثار ارزشمند در این مجموعه، نمایشنامه‌ای است از نیما که تاکنون به چاپ نرسیده و گمان می‌رفت که در حادثه‌ای سوخته باشد. این نمایشنامه که «خواهش می‌کنم» نام دارد، در ٣٠ صفحه نوشته شده و توسط فرزند یوشیج در اختیار انتشارات رشدیه قرار داده شده است.


از دیگر آثار منثوری که در این مجموعه برای نخستین‌بار به چاپ خواهد رسید، داستان‌های کوتاهی است از نیما با عناوین مسافرت دکتر چیل‌وندی، عروسک پشت پرده و خر مشهدی احد. همچنین دیگر داستان‌های یوشیج که برای گروه سنی کودکان نوشته شده و طی سال‌های گذشته به صورت پراکنده از سوی ناشران مختلف به چاپ رسیده است، در این مجموعه منتشر خواهد شد. این برای نخستین‌بار است که مجموعه آثار منثور نیما یوشیج در مجموعه‌ای کامل به چاپ خواهد رسید. به گفته انتشارات رشدیه، مجموعه منثور از آثار نیما یوشیج تا یک‌هفته دیگر روانه بازار کتاب خواهد شد.