1

نجات زوج کُرد!/ده نکته اختصاصی از مینی‌سریال #سقوط(خلاصه داستان+تیم بازیگران+بودجه تولید+…)

سینماروزان: با خروج از کشور ناگهانی حمید فرخ‌نژاد و متن اجتماعی مناقشه‌برانگیزش -که با پاسخی چکشی از سوی روح‌الله سهرابی معاون نظارت عرضه مواجه شد- به ناگاه آخرین پروژه‌ای که در ایران، کار کرده بود در کانون توجه قرار گرفت.

فرخ‌نژاد پیش از خروج از ایران در مینی‌سریالی با عنوان #سقوط بازی کرده بود؛ سریالی با مضمون نجات که درباره آن حرف و حدیث فراوان است.

محمدرضا منصوری تهیه‌کننده مینی‌سریال سقوط و سجاد پهلوان‌زاده کارگردان آن است و محمدحسین مهدویان به عنوان مشاور کارگردان در سریال حضور دارد.

سینماروزان برای اولین بار داده‌هایی اختصاصی درباره این پروژه ارائه میدهد.

اول. مینی‌سریال سقوط، قصه‌ نجاتِ دختر و پسری کُرد است که گرفتار داعش می‌شوند. ابتدا گرفتاری و مصائب آن و سپس تلاش ماموران امنیتی برای نجات آنهاست که به تصویر کشیده می‌شود.

دوم. به غیر از حمید فرخ‌نژاد، عباس جمشیدی و سجاد بابایی در این مینی‌سریال بازی کرده اند.
فرخ‌نژاد پیشتر در لاتاری در نقش مامور امنیتی با مهدویان همکاری داشت. عباس جمشیدی در شیشلیک، مرد بازنده و زخم کاری سابقه همکاری با مهدویان را داشته. سجاد بابایی هم در مرد بازنده مهدویان در نقش فرزند جواد عزتی بازی کرده بود.

سوم. بازیگر زن اصلی مینی‌سریال سقوط یک چهره تازه با نام الناز ملک است که پیشتر سابقه کارهای تئاتر با امیر دژاکام را داشته.

چهارم. حمید فرخ نژاد حدود یک ماه پیش یعنی اواخر آبان کارش در سقوط تمام شده بود و البته کل دستمزدش را برای بازی در فیلم گرفته بود.

پنجم. سقوط، مینی سریالی است در ده قسمت که هیچ برنامه‌ای برای ارائه نسخه سینمایی و رونمایی در جشنواره نداشته است.

ده نکته اختصاصی درباره مینی سریال سقوط ساخته سجاد پهلوان زاده
ده نکته اختصاصی درباره مینی سریال سقوط ساخته سجاد پهلوان زاده

ششم. بودجه مینی سریال ده قسمتی سقوط تقریبا معادل بودجه معمول سریال سازی در پلتفرم‌ها که اپیزودی دو تا دو و نیم میلیارد است، تخمین زده می‌شود.

هفتم. داستان سقوط در دو بخش ایران و عراق می‌گذرد و به تبع آن فیلمبرداری در ایران و عراق صورت گرفته. بخش عمده سکانس های ایران در استان کردستان فیلمبرداری شده و بخش عمده سکانس‌های عراق در استان موصل.

هشتم. هادی بهروز فیلمبردار ثابت اغلب آثار مهدویان در سقوط به عنوان مدیر فیلمبرداری حضور دارد ضمن اینکه بهزاد جعفری طراح صحنه متبوع مهدویان نیز در این کار حضور دارد.

نهم. برخلاف آثار مستندنمای مهدویان همچون ماجرای نیمروز، ایستاده در غبار و آخرین روزهای زمستان که برخی شخصیت‌های حقیقی از محسن رضایی تا اسدالله لاجوردی و محسن وزوایی در بخش‌هایی از کار حضور داشتند در مینی‌سریال سقوط تقریبا هیچ معادل سازی برای شخصیت های حقیقی به چشم نمی‌خورد.

دهم. سرمایه‌گذار مینی سریال سقوط، سامانه فیلیمو است که پیشتر در سریال زخم کاری با مهدویان همکاری داشت.