1

ناگفته های دفاع مقدس در “گذر”+عکس

سینماژورنال: فیلم کوتاه “گذر” به کارگردانی مشترک امید شمس و پوریا پیشوایی با موضوع دفاع مقدس به مرحله تدوین رسید.

به گزارش سینماژورنال شمس و پیشوایی در دومین پروژه فیلمسازی مشترک شان، به موقعیتی ویژه در میدان جنگ می پردازند که در آن گروهی از رزمندگان در حال گذر از کانالی بر سر دو راهی تصمیم بین عقل و دل قرار می گیرند.

تولید این فیلم محصول سه ماه کار فشرده تیمی و حرفه ای است و در شهرک سینمایی دفاع مقدس و استان البرز مراحل تصویربرداری آن انجام شده است.

پوریا پیشوایی در مورد روند ساخت این اثر اظهار کرد: اساسا تولید فیلم در ژانر جنگ بسیار سخت و پر هزینه می باشد. فیلم “گذر” به علت شرایط جوی مورد نظر در فیلمنامه، صحنه پردازی و جلوه های ویژه میدانی نوین، از لحاظ تولید شرایط پیچیده و به مراتب پر چالشی را برای ما رقم زد به طوری که به علت تغییر شرایط جوی مجبور به فیلمبرداری در روزهای بیشتر شدیم که هزینه های سنگین و مضاعفی را برای پروژه در بر داشت.

امید شمس درباره دغدغه تولید و نمایش فیلم های دفاع مقدس گفت: به نظر ما، دغدغه هر فیلمسازی درست دیده شدن فیلمش توسط مخاطب است. فیلم نباید تبدیل به ابزاری تزئینی شود و ما همواره در تلاشیم فیلم هایمان بتوانند به نگاه مخاطب بنشیند و تاثیر شگرفی بر بینش، نگرش و تفکر مخاطب بگذارد.

برخی از عوامل فیلم گذر عبارتنداز:

نویسنده و کارگردان:  امید شمس، سید پوریا پیشوایی –  جانشین تولید و مدیر برنامه ریزی: داوود ماسوله – طراح صحنه و لباس: صدرا صدری – مدیر تصویربرداری: سید پوریا پیشوایی – مدیر تولید و تدارکات: علی حصاری – ناظر کیفی: محمد کاوه ای – سرپرست جلوه ویژه میدانی: علی ابراهیم پور – صدابردار: علی قاسمی – بازیگران: مهدی فتحی، مرتضی دلداده، عباس رحمانیان، امیر محمدی، پیمان شمس، پروین ملکی، سحر کوهی، امیر حسین فروتن و امیر علیپور هستند.

گذر
نمایی از “گذر”