1

«ناگفته» در هفته‌اي كه گذشت؛ از استقبال تا تقدير و سالنی که در شأن‌ مردم نبود

سینماروزان: گروه “ناگفته” با حضور شهرام ناظری و حافظ ناظری تور کنسرت زمستانی خود را در روز دوشنبه و سه شنبه ششم و هفتم دی ماه از شهر بوشهر آغاز کردند.

به گزارش سینماروزان در این مراسم پس از اجرای قطعاتی از آلبوم ناگفته ها و چند قطعه برگزیده توسط استار شهرام ناظری و حافظ ناظری مراسم امضای آلبوم «ناگفته» با حضور حافظ ناظری در سالن مجموعه ورزشی فجر شهر بوشهر برگزار شد.

حافظ ناظری در کنسرت بوشهر گفت: اجرای ما در بوشهر افتخاری است که در ادامه اجرای مجموعه کنسرتهای «ناگفته» نصیب گروه ما شد، همانطور که استاد گفت در طول برنامه تماما به این فکر می کردم که با توجه به اینکه سالن ورزشی است و کیفیت صدا آنگونه که باید، نیست اما نمی دانم در آن طرف چه اتفاقی دارد می افتد که صدا بازهم با این شرایط به شکل مطلوبی دارد در فضا منعکس می شود، ا لبتها ین هم به لطف صدابرداری خوبی است که داریم وی درا دامه تاکید کرد:برای این برنامه واقعا زحمت کشیده شده است با وجود 70 اجرائی که تاکنون داشته ایم ولی برای اینکه انسجام درونی گروه حفظ شود، به طور پیوسته ساعتها و روزها تمرین میکنیم تا زمانی که برای  اجرا مقابل شما مردم قرار میگیریم،نهایت ظرفیت و توانایی خود را به نمایش بگذاریم و بتوانیم رضایت شما را به دست بیاوریم اما واقعا این سالن در شأن مردم مهمان نواز و موسیقی دوست بوشهرنیست،امیدوارم مسوولانی این شهر دست به دست هم بدهند و حداقل یک سالن مخصوص کنسرت و در شأن مردم این دیار راه اندازی کنند.

ناظری در خصوص کنسرت «ناگفته » توضیح داد: ما این کنسرت را ازتهران شروع کردیم همانطور که استاد گفت، این برنامه به دلیل حال و هوایش کمی سنگین است، چراکه در این کنسرت شما چهار فرهنگ موسیقیایی شامل موسیقی کلاسیک غربی، موسیقی سنتی، موسیقی ملی ایران و آواز اپرا را که شاخه ای از موسیقی کلاسیک است، شنیدید. بهطور طبیعی ترکیب این موسیقی ها کمی پیچیده و پذیرا شدن آن چندان کار راحتی نیست و گاه ممکن است خارج از حوصله شما باشد.

این موسیقیدان و خواننده جوان در ادامه با تاکید برا ینکه شما درا ین کنسرت متوجه حرکتی جهانی هستید که برای آینده موسیقی ایران مهم است، ا فزود: همانطور که می بینید موسیقی دنیا با شتاب در حال حرکت است و متاسفانه ایران با وجود دارا بودن تمدنی هفت هزار ساله در حوزه فرهنگی به دلیل بی توجهی ها از این قافله عقب افتاده است. ما در این کنسرت همانطور که به نسل امروز نظرداریم، به آینده هم فکر می کنیم و در تلاش هستیم قدم کوچکی برای آینده موسیقی ایران برداریم تا از جهان عقب نمانیم. در واقع ما درا ین کنسرت جهانی می اندیشیم.

حافظ ناظری در پایان با بیان اینکه امیدوار هستیم این کنسرت با همه ضعفها و قوتهایش توانسته باشد تاثیر مطلوبی بر شما گذاشته باشد، تصریح کرد: امیدوار هستم که در اجرای بعدی خود دربوشهر در سالن مناسبتری برای شما به اجرا بپردازیم تا بتوانید این نوع موسیقی و آهنگ را به شکل بهتری تجربه کنید. واقعا در پایان باید بگویم حوصله شما درا ین کنسرت با وجود ا ین همه کاستی، قابل تحسین است در حقیقت شما مدرم بوشهر شاهکار هستید.

گروه “ناگفته” در ادامه تور کنسرت زمستانی خود پنج شنبه و جمعه 9 و 10 دی ماه به شهر رشت رفتند تا با حضور گسترده علاقه مندان در سالن یادگار امام این شهر بار دیگر قطعات ماندگار را اجرا کنند.

مراسم امضا آلبوم «ناگفته» و قدردانی از حافظ ناظری، امروز با حضور شهردار رشت، اعضای شورای شهر رشت، نماينده سازمان يونسكو در استان گيلان و مديران ارشد استاني ساعت 18 در تالار گفتگوی شهرداری رشت، برگزار می شود. این گروه در ادامه تور زمستانی کنسرت «ناگفته» در تاریخ13 دی در شهر اراک، 16 دی آمل ، 23 دی ماه در کرمانشاه میزبان علاقه مندان به این موسیقی کلاسیک خواهند بود.