1

ناصر ملک‌مطیعی بالاخره سرگروه‌دار شد/سانسور سردر سینماها ادامه دارد

سینماژورنال: “نقش نگار” علی عطشانی که بازگشت سینمایی ناصر ملک مطیعی محسوب می شود در حالی اکران خود را از ده روز قبل آغاز کرد که نه سرگروه داشت و نه سانسهای کافی در پردیسهای سینمایی.

به گزارش سینماژورنال از آن طرف بلحاظ تبلیغات تلویزیونی و محیطی نیز این فیلم با محدودیت فراوان روبرو بود. از یک طرف هیچ تیزر تلویزیونی از فیلم روی آنتن نرفت و از آن طرف تبلیغات محدود محیطی فیلم که مربوط به سردرسینماها می شد نیز سانسور شد.

گویا مشکل اصلی در بحث پخش تیزر تلویزیونی تصویر ناصر ملک مطیعی بود و االته تصویر بهرام رادان که پیشتر پخش تیزرهای “حکایت عاشقی” احمد رمضان‌زاده با حضور وی نیز ممنوع شده بود.

البته از آن سو علی عطشانی تهیه کننده و کارگردان فیلم نیز از امضای تعهدنامه جدیدی که رسانه ملی برای پخش تیزر از تولیدکنندگان می گیرد سرباز زد و این یعنی آن که حتی تیزری از “نقش نگار” که نه تصویر رادان و نه تصویر ناصر را داشته باشد هم نمی تواند روی آنتن برود.

با این حال گویا از چهارشنبه 29 دی ماه “نقش نگار” علیرغم همه این محدودیتها سرگروه دار شده است.

خوشبختانه سرگروه اریکه به “نقش نگار” اختصاص پیدا کرد

داریوش باباییان مدیر شکوفافیلم پخش‌کننده “نقش نگار” با اعلام این خبر به سینماژورنال گفت: از ابتدا هم بنا بود یک هفته در گروه آزاد اکران داشته باشیم و بعد از هفته اول اکرانمان سرگروه اریکه ایرانیان به ما تخصیص یابد. خوشبختانه این اتفاق رخ داده و از هفته دوم اکران سرگروه اریکه به فیلم اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با این حساب در تهران حدود 24 سالن داریم که البته برخی از این سالنها که پردیس هستند فیلم را در سانسهای محدود به نمایش درمی آورند که این نیز زیبنده فیلمی نیست که ناصر ملک مطیعی در آن ایفای نقش کرده و مخاطبان اقبال مثبتی به آن نشان داده اند.

در برخی از پردیسها به فیلم اجحاف شده

باباییان در چرایی اینکه برخی پردیسها مانند آزادی “نقش نگار” را در تعداد محدود سانس اکران کرده اند به سینماژورنال گفت: به هر حال این مشکل از همان روزهای ابتدایی اکران وجود داشته که در برخی پردیسها به برخی فیلمها اجحاف می شود. کلی از مخاطبان هم به ما گلایه کرده اند که چرا “نقش نگار” در پردیس آزادی فقط روزی دو یا سه سانس اکران می شود. سعی خواهیم کرد ضمن گفتگو با مدیریت این پردیس این مشکل را برای هفته جاری رفع کنیم.

اکران در مشهد، کرمان، یزد و..

باباییان درباره وضعیت اکران “نقش نگار” در شهرستانها بیان داشت: مشهد، کرمان، یزد، رشت، رفسنجان، اردبیل و اهواز شهرهایی هستند که تاکنون فیلم را روی پرده فرستاده اند و البته مشتاقیم که در صورت فراهم آمدن شرایط فیلم را در شهرهای دیگر هم روی پرده بفرستیم.

این پخش کننده درباره سانسور تصویر ناصر ملک مطیعی در سردر سینماهای نمایش دهنده “نقش نگار” بیان داشت: این مشکل به قوت خود باقیست و هنوز موفق به حل آن نشده ایم.