1

نادر طالب‌زاده بیان کرد⇐برگزاری جشنواره “افق نو” با حمایت شهرداری، بسیج و…

سینماروزان/مرتضی مصباح: نادر طالب زاده بنیانگذار جشنواره ای است به نام “افق نو” با مضمون ضدصیهونیسم که این جشنواره در یکی دو سال گذشته به دلیل تأمین اعتبار مالی برگزار نشده بود.

به گزارش سینماروزان این عدم تأمین اعتبار مالی جشنواره این شبهه را ایجاد می کند که امسال هم ممکن است جشنواره برگزار نشود. طالب زاده خودش در این باره گفت: جشنواره سینمایی «افق نو» به دلیل بروز مشکلاتی در تأمین بودجه چند سال برگزار نشد، چراکه در گذشته وزارت ارشاد کل بودجه این جشنواره را تامین می‌کرد ولی در حال حاضر بودجه این جشنواره را از بسیج و شهرداری و برخی نهادهای دیگر تأمین می کنیم و امسال این جشنواره برگزار خواهد شد.

مجری برنامه «عصر» شبکه افق در پاسخ به این سوال که چرا از سرمایه داران مسلمان خارج از ایران برای تامین بودجه این جشنواره کمک نمی گیرید؟ گفت: اسپانسرهای خارجی به دلیل اینکه این جشنواره ضد صهیونیستی است حاضر به تامین بودجه آن نیستند و حتی از این موضوع ترس دارند که اعلام موجودیت کنند.

چندی قبل خبری منتشر شده بود مبنی بر حضور تعدادی از رپرهای معروف آمریکا در جشنواره “افق نو”؛ رپرهایی که برخی از آثار استراتژیک خود که منطبق با سیاستهای این جشنواره است در جشنواره اجرا می‌کنند.

نادر طالب‌زاده دبیر جشنواره سینمایی “افق نو” با تأیید این ماجرا بیان داشت: مانند سال گذشته که چند خواننده و شاعر مطرح را دعوت کردیم،  امسال هم برخی شاعرین و رپرهای معروف برای حضور در جشنواره «افق نو» اعلام آمادگی کرده اند.