1

میرباقری سریال “شاهچراغ” را می‌سازد+عکس

سینماژورنال: در شرایطی که رکود مالی حاکم بر رسانه ملی سبب ساز آن شده است که داوود میرباقری درگیر فعالیت برای شبکه خانگی شده و سریالهای “شاهگوش” و “دندون طلا” را برای شبکه خانگی بسازد تقریبا هفته ای نیست که خبری درباره بازگشت او به رسانه ملی شنیده نشود.

به گزارش سینماژورنال در هفته های گذشته اخباری شنیدیم درباره تولید سریالهای “سلمان فارسی” و “ارچن” با حضور میرباقری و برای رسانه ملی و حالا هم خبری رسیده مبنی بر ساخت سریال “احمد بن موسی” فرزند امام موسی کاظم(ع) که در شاهچراغ دفن شده است، توسط این کارگردان.

تولید سریال در سیمای استانی

حسین حقایقی قائم مقام صدا و سیمای فارس با بیان اینکه ساخت سریال احمد بن موسی(ع) در اولویت های مرکز فارس است به “مهر” گفته است: طراحی اولیه انجام شده و داوود میرباقری برای ساخت سریال احمدبن موسی(ع) اعلام آمادگی کرده است.

این قائم مقام استانی صداوسیما تولید سریال “احمد بن موسی(ع)” را برآمده از توجهی دانسته که خیران فارس از گذشته در امور دینی داشته اند و گفته است: خیران فارس آماده سرمایه گذاری و انجام امور نیکوکارانه برای حضرت احمدبن موسی(ع) و نشر معارف اسلامی هستند.

مسیری برای تولید سریالهای مذهبی در بخش خصوصی

به گزارش سینماژورنال “احمد بن موسی کاظم” ملقب پسر ارشد امام موسی کاظم(ع)  است. وی جزو نخستین کسانی بود که با امام هشتم شیعیان بیعت کرد. “شاهچراغ” نام آرامگاهی است در شیراز که احمد بن موسی و برادرش محمد بن موسی در آن دفن شده اند.

اینکه در کمبود بودجه رسانه ملی گروهی از خیرین برای تولید یک محصول مذهبی فاخر پیشقدم شده اند به شدت جالب و البته موثر به نظر می رسد چون راه برای تولید آثار بیشتری از این دست، خارج از سازمان و در بخش خصوصی فراهم می شود.

شاهچراغ
آرامگاه شاهچراغ در شیراز