1

مورد عجیب یک فیلم ضدّداعش⇐سازمان سینمایی: تهیه‌کننده برای اکران فیلم تلاشی نکرده/تهیه‌کننده: حتی گروه آزاد هم به من نمی‌دهند

سینماژورنال: در حالی که  امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون درباره شرایط بد اکران و اجحاف در حق فیلم ضد داعشی «آوازهای سرزمین من» گلایه کرده بود صبح امروز چهارشنبه ۲۵ آذر محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه ای سازمان سینمایی درباره مسائل مطرح شده درباره اکران فیلم “آوازها..” اظهاراتی را طرح کرد.

به گزارش سینماژورنال فرجی بیان داشت: پخش کننده و تهیه کننده فیلم “آوازها…” در شورای صنفی نمایش فیلم حضور پیدا کرده و به درستی از روند نمایش فیلم آگاه شدند ؛اکنون حیرت آور است که همچنان در این باره اطلاعات غلط ارائه می شود.

تهیه کننده تلاش نمی کند

وی یادآور شد: متاسفانه برخی با مصاحبه های خود این گونه وانمود می کنند که دولت برای اکران این اثر تلاشی نکرده است.

مدیر کل سینمای حرفه ای تصریح کرد: به رغم اینکه ساز و کار اکران غیر دولتی است ، ما از شورای صنفی نمایش فیلم درخواست کردیم همراهی لازم برای اکران فیلم “آوازها…” انجام شود اما ساز و کار درستی برای اکران فیلم یاد شده از سوی تهیه کننده انجام نشد.

فرجی عنوان کرد: در شهریور و مهر سال جاری چند بار با تهیه کننده برای اکران فیلم آوازهای سرزمین من جلسه گذاشتیم و اعلام شد که علاقه مند به نمایش این اثر سینمایی هستیم.

وی با بیان اینکه نباید اطلاعات غلط در این باره داده شود گفت: تهیه کننده تلاشی برای اکران فیلم نمی کند و همراهی های لازم برای نمایش این اثر سینمایی انجام شده است. با عنایت به این بحث ها اداره کل سینمای حرفه ای و شورای صنفی نمایش فیلم آمادگی همراهی برای نمایش فیلم آوازهای سرزمین من را دارند.

حتی گروه آزاد هم به من نمی‌دهند

در عین حال امیرحسین شریفی در پی ارائه این توضیحات در گفتگو با “سینماپرس” اظهار داشت: به من می گویند باید با یک سرگروه قرارداد ببندم اما سرگروهها در تراکم آثار سینمایی قرار دارند و من حاضرم فیلمم را در گروه آزاد سینمایی و بدون سر گروه اکران کنم، اما این مدیران سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش هستند که گویا با این فیلم مشکل دارند و حتی یک گروه آزاد با سرگروهی یک سینما هم برای این فیلم در نظر نمی‌گیرند!

شریفی افزود: من بارها برای اکران این فیلم با آقایان ایل بیگی، فرجی و… جلسه داشته ام و حتی با آقای نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در رابطه با اکران سریع این فیلم مذاکره کرده ام و به آقای جنتی وزیر ارشاد نیز نامه داده ام که این فیلم هرچه سریعتر باید به اکران برسد و با ایشان نیز به صورت حضوری ملاقات داشته ام، اما متأسفانه علیرغم حمایت وزیر از اکران «آوازهای سرزمین من» هیچ حمایتی از نمایش عمومی این فیلم نمی شود.