1

مهرشاد کارخانی: به دنبال سرمایه گذار برای تولید “دو لکه ابر” هستم/ سینمای ما شده جوک، طعنه و متلک!

سینماژورنال: مهرشاد کارخانی کارگردان جوان ایرانی اواخر زمستان سال قبل پروانه ساخت “دو لکه ابر” را به تهیه کنندگی مجید عباسی گرفت.

کارخانی  درباره تازه ترین وضعیت تولید این پروژه به سینماژورنال می گوید: درگیرودار یافتن سرمایه گذار هستم. انشاا.. سرمایه گذار که جور شد وارد پیش تولید می شوم.

وی با اشاره به اینکه فیلمبرداری اثرش وابستگی زمانی به فصل خاصی ندارد ادامه می دهد: فیلمنامه طوری نوشته شده که برای فیلمبرداری آن نیاز به فصل خاصی نداریم و در همه فصول میتوان آن را فیلمبرداری کرد. به دنبال سرمایه گذار هستم که اگر فراهم شود کار را کلید بزنیم.

هر کس با یک دوربین در دو اتاق فیلم می سازد و فیلمش را اجتماعی قلمداد می کند

مهرشاد کارخانی درباره فضای فیلم جدیدش و اینکه آیا کار تازه اش هم به مانند اغلب کارهای قبلش در محیط بیرونی می گذرد به سینماژورنال اظهار می دارد: فیلم من اجتماعی است اما نه از نوع فیلمهایی که با این عنوان در سینمای ایران دیده اید. در سالهای اخیر دیده ایم هر کس با یک دوربین دیجیتال در دو اتاق کنار هم فیلم می سازد و اثرش را اجتماعی قلمداد میکند اما فیلم من اثری است که در دل شهر و اتفاقات اجتماعی بیرونی می گذرد.

ار سبک سینمایی ام کوتاه نمی آیم

این کارگردان جوان سینمای ایران که به دلیل در پیش گرفتن مشی مستقل معمولا فرصتی مناسب برای اکران آثارش نمی یابد در پاسخ به این پرسش که آیا کم لطفیهای وارده به فیلمهایش باعث نمی شود سبک کاری خود را تغییر دهد بیان می دارد: من به این سبک سینمایی علاقه دارم و از آن کوتاه نمی آیم. این مدل سینمایی است که آن را دوست دارم و دلیلی ندارد که از مسیر خود کنار روم.

بخش عمده سینمای ما شده جوک، طعنه و متلک

وی خاطرنشان می سازد: گفتن اش تاسف آور است اما بخش عمده ای از سینمای ما شده است جوک، متلک و طعنه و من هم علاقه ای ندارم آلوده چنین سینمایی شوم.