1

مهرجویی یکی از منابع الهام “سنتوری” را روی صحنه می‌برد+عکس

سینماژورنال: داریوش مهرجویی تصمیم گرفته نمایشنامه ای از سام شپارد نمایشنامه نویس آمریکایی را بعد از عیدفطر در پردیس کوروش اجرا کند.
به گزارش سینماژورنال این نمایش “غرب واقعی” نام دارد که تصويري واقعي و کنايه‌آميز از دو برادر ارائه می‌دهد که خانه را تبدیل به فضای فيلم‌هاي وسترن کرده‌اند.
در آخر نمايش‌نامه و رودررويي آن‌دو، روشن می‌شود که فاجعه‌اي گریبانگیر اين خانواده شده است و هيچ اميدي براي حفظ روابط و تحقق رؤياي آمريکايي در آن نيست.

آخه یه قلم پیدا نمیشه اینجا؟…
نکته جالب درباره این نمایشنامه آن است که مهرجویی پیش از این در یکی از تحسین شده ترین آثار خویش “سنتوری” از بخشهایی از “غرب واقعی” الهام گرفته بود.
یکی از این الهامات جایی است که علی سنتوری کشوهای خانه اش را زیر و رو می‌کند که یک مداد پیدا کند و در دیالوگی دوپهلو می گوید: «آخه یه قلم پیدا نمی‌شه اینجا؟ … آخه این چه خونه‌ایه که یه قلم توش پیدا نمی‌شه؟»
مهرجویی چند سال قبل نمایش “درس” اوژن یونسکو را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برده بود که در زمان خود با استقبال خوبی هم روبرو شد.

اجرا بعد از عید فطر در پردیس کوروش
داریوش مهرجویی “غرب واقعی” را که خود پیشتر به همراه “کودک مدفون” آن را ترجمه کرده و به بازار نشر ارائه کرده بود بعد از عید فطر در پردیس کوروش روی صحنه خواهد برد. وی بازیگران این نمایش را هم انتخاب کرده است.

کودک مدفون و غرب واقعی
کودک مدفون و غرب واقعی