1

مهران احمدی با افشای پشت پرده درگیری با کاهانی بیان کرد⇐ایده‌های اصلی “هیچ” و “اسب…” برای من است/”بیخود و بیجهت” زندگی من است اما نقشی که برای من بود، به عطاران رسید/دیگر حاضر نیستم با کاهانی همکاری کنم

سینماروزان: مهران احمدی جزو رفقای سابق عبدالرضا کاهانی بود که در آثار اولیه او مانند “آدم” و “بیست” و فیلمهایی که این کارگردان را به اوج رساندند یعنی “هیچ” و “اسب حیوان نجیبی است” حضور موثر در پشت صحنه تولید و تیم بازیگران داشت.

به گزارش سینماروزان در “بیخود و بی جهت” از فهرست بازیگران حذف شد و پس از آن نیز کلا از کاهانی جدا شد.

احمدی در گفتگویی که با فریدون جیرانی در “35” داشته پشت پرده اختلافات با کاهانی و چرایی جدایی از او را شرح داده است.

احمدی اظهار داشت: در دوران دبیرستان و سالن اصلی تئاتر نیشابور کارهایی را ساختم که آقای کاهانی هم در آن بازی می‌کرد. قبل از آن هم در کانون نیشابور با حامد بهداد هم کلاس بودیم.

این بازیگر ادامه داد: من پس از بازی در چند سریال، بازیگری را کنار گذاشتم و به سراغ دستیاری رفتم و کاهانی برای فیلم اول خود «آدم» به من پیشنهاد داد تا نقش اول را بازی کنم و این اولین کار سینمایی من بود که هیچ وقت هم اکران نشد.

او درخصوص ادامه همکاری‌اش با کاهانی گفت: کارهای بسیاری را باهم انجام داده‌ایم، از جمله «هیچ»، «اسب حیوان نجیبی است»، «بیست»، «آنجا» که در «بی‌خود و بی‌جهت» خواستم به سراغ تولید بروم و دیگر بازی کردن برای کاهانی را کنار گذاشتم.

احمدی درباره این قطع همکاری ادامه داد: این سخنان را اولین بار است که به زبان می‌آورم، بعضی‌ها می‌گفتند احمدی را کاهانی مطرح کرد در صورتی که من سال‌ها پیش در تئاتر با کاهانی کار را شروع کردم. ایده های اصلی فیلم «هیچ» و «اسب حیوان نجیبی است» را من به کاهانی دادم و «بی‌خود و بی‌جهت» زندگی من است! من اعتقاد داشتم که سینما یک کار گروهی است و هرکس باید آورده‌های خودش را بیاورد تا کار جلو برود و به همین دلیل هم برایم مهم نبود که نام من وجود داشته باشد.

او همچین گفت: از یک جایی متوجه شدم که او فکر می‌کند همه کارها را او انجام می‌دهد و من تصمیم گرفتم جدا شوم. در «بی‌خود و بی‌جهت» رضا عطاران خود من هستم. وقتی که فیلمنامه را نوشت، نقشی را که باید من بازی کنم به من نداد و من به جای بازی مدیر تولید کار شدم و بعد از آن هم که کاهانی به فرانسه رفت و من هم تصمیم گرفتم دیگر کنار بکشم. همچنان به عنوان یک رفیق او را دوست دارم ولی دیگر حاضر نیستم که در سینما با او همکاری داشته باشم.