1

مهراب قاسم‌خانی چه کسانی را بلاک می‌کند؟

سینماژورنال: عده‌اي مي‌گويند رابطه در فضاي مجازي با مخاطب و علاقه‌مندان، خيلي راحت‌تر و بهتر است. معتقدند كه بدون واسطه روزنامه‌نگارها حرف‌هاي‌شان را با مخاطب مي‌زنند و خبرهاي تازه از كارهاي تازه را به دست آنها مي‌رسانند و همه‌چيز تحت كنترل خودشان است.

به گزارش سینماژورنال عده‌اي ديگر دوست دارند كه همراه با تغييرات باشند و حضور در زندگي مجازي مردم عادي. عده‌اي ديگر از فضاي مجازي براي تبليغات استفاده مي‌كنند و واكنش به خبرهاي اجتماعي. همه اين‌ها، چهره‌ها و ستاره‌هاي معروفي هستند كه اين روزها در فيس‌بوك، اينستاگرام و توييتر حضور فعال دارند.

مهراب قاسم‌خاني يكي از چهره‌هاي به‌شدت فعال در اينستاگرام كه اين روزها مخاطبان زيادي دارد و پست‌هايش ببيننده دارد در گفتگویی با نازنین متین نیا در “اعتماد” درباره حضور در این شبکه اجتماعی حرف زده است.

سینماژورنال متن کامل این گفتگو را ارائه می کند.

  شما يكي از چهره‌هاي به‌شدت فعال اينستاگراميد، چقدر جذابيت دارد اين فضا؟
راستش من الان در رودربايستي ماجرا مانده‌ام؛ اوايل از خود برنامه خوشم مي‌آمد و اينكه مي‌توانستم با دوستانم عكس به اشتراك بگذارم و آنها لايك كنند و من لايك كنم و عكس‌ها را ببينم.
فالوئرها هم خيلي كم بودند و هنوز اينستاگرام، آنقدر همه‌گير نشده بود. اما ناگهان شلوغ شد و من هم آدمي نيستم كه كاري را نصفه و نيمه رها كنم، ماندم. البته خود فضا هم برايم بامزه و جذاب است.
  بامزه؟!
با اينستاگرام در جريان زندگي مردمم. در رابطه هم هستم. واكنش‌ها و برخوردها برايم خيلي بامزه است و دوست دارم كه در ارتباط باشم.
 قبل از اينستاگرام هم در فيس‌بوك فعال بوديد، اما انگار ناگهان آنجا را رها كرديد و به اينستاگرام كوچ كرديد؟
فيس‌بوك هم همين بود. درست مثل اينستاگرام زماني وارد شدم كه همه‌گير نبود. اما وقتي شلوغ شد ديگر حوصله‌ام را سر مي‌برد. درگير بازي‌هاي مختلفش مي‌شدم و وقتم را مي‌گرفت. خسته شدم و آنجا را ترك كردم.
  اما اينستاگرام را ترك نمي‌كنيد؟
فعلا كه نه. الان فعاليت در اينستاگرام را دوست دارم. بسته به شرايطم در آن فعاليت مي‌كنم؛ يك وقت‌هايي حرف مي‌زنم، يك وقت‌هايي خاطره تعريف مي‌كنم و… اينستاگرام خوب است.
  حتي وقت‌هايي كه يك‌نفر مي‌آيد و يك كامنت عصباني براي شما مي‌گذارد، يا ايراد مي‌گيرند يا اتفاقي مثل اتفاقي كه براي بهاره رهنما افتاد؟
من جدي نمي‌گيرم اين مسائل را، براي همين خيلي اذيت نمي‌شوم. هرجا هم كه احساس كنم برخورد درست نيست، عصباني است، متلك مي‌اندازد، فحش مي‌دهد و… تعارف ندارم، بلاك مي‌كنم.
  در كار هم از اين فضاها استفاده مي‌كنيد؟
توي كار كه نه. اما معتقدم اينستاگرام در حال حاضر بهترين فضا براي تبليغ است. يك آگهي روزنامه‌اي يا حتي تلويزيوني، در نهايت ٤ تا ٥ هزار مخاطب دارد، در بهترين حالت. اما در اينستاگرام با ٣٠٠ هزار فالوئر، حداقل هر پست ٥٠ هزار بازديد دارد. به نظرم همين بهترين راه تبليغ براي تيزرهاي سينمايي و كارهاي ديگر است. هنوز ظرفيتش درك نشده، اما اين فضا فضاي تبليغاتي خوبي است و به نظرم بايد از آن استفاده كرد.