1

#مهدی_صباغ‌زاده کارگردان باسابقه سینما مطرح کرد: جز معدودی بالانشین، مابقی سینماگران با مشکلات معیشتی متعدد دست به گریبانند!/در شش ماه اخیر نبود مدیرعامل در خانه سینما، مشکلات را بیشتر کرد!/تقریبا تمامی مشاغل و صنوف و حتی کارگران افغانی، شب عید، از بالادست خود عیدی می‌گیرند ولی در صنف سینما این اتفاق رخ نداده!/متاسفانه شب عید شد و روسای خانه سینما نتوانستند هیچ کار معیشتی برای اعضا انجام دهند!

سینماروزان/هونام حقانی: با توجه به ماهیت وجودی خانه سینما که وابسته به حمایت های مالی دولت است متاسفانه خانه سینما اغلب منتظر دولت است و خودش هیچ کاری برای ارتقای شأن معیشتی اهالی سینما نکرده و حالا هم که به شب عید رسیدیم و جیب اهالی سینما کاملا خالی است و جز معدودی بالانشین، مابقی سینماگران با مشکلات معیشتی متعدد دست به گریبانند.

مهدی صباغ‌زاده کارگردان باسابقه سینما با بیان مطلب فوق به سینماروزان گفت: تقریبا تمامی مشاغل و صنوف و حتی کارگران افغانی، شب عید، از بالادست خود عیدی می‌گیرند ولی در صنف سینما این اتفاق در این سالها کمتر رخ داده و امسال هم خبری از کارت هدیه ای که یکی دو بار شب عید، به هنرمندان اهدا می‌شود نیست!

کارگردان #خانه_خلوت و #مارال گفت: خانه سینما باید در این سه دهه به سمت ایجاد امکانات معیشتی مختلف برای صنف میرفت و می‌توانست در تعامل با نهادهای مختلف، اقداماتی برای بهبود معیشت اعضا انجام دهد ولی مدیران این نهاد اغلب بسنده کردند به بودجه‌ای که از دولت به آنها می‌رسد که آن هم خرج امور جاری می‌شود پس شب عید می‌شود و روسای خانه سینما نتوانستند در حوزه اقتصادی کار خاصی برای اعضا انجام دهند.

کارگردان #سناتور و #جستجو_در_جزیره تاکید کرد: بالادست خانه سینما باید یک بار برای همیشه معلوم کند که رسیدگی به معیشت سینماگران وظیفه آنها هست یا نه. اگر معیشت و بهبود آن وظیفه روسای خانه سینماست که باید هر چه زودتر اقدامات اجرایی جدی و شفاف برای حل مشکل انجام دهند. اگر هم که وظیفه خانه سینما رسیدگی به معیشت اعضا نیست پس بابت چه چیز از اعضا، حق عضویت می‌گیرد و ژست حامی سینماگران را گرفته؟

صباغ‌زاده افزود: در این پنج شش ماه اخیر نبود مدیرعامل در خانه سینما بر حجم مشکلات اضافه کرد و مشکلات معیشتی سینماگران را تشدید کرد. به نظرم مدیر عامل جدید خانه سینما باید با رایزنی و تعاملاتی که انجام می دهد کارهای عملیاتی سریع برای ارتقای حداقلی معاش هنرمندان انجام بدهد.

مهدی صباغ زاده
مهدی صباغ زاده