1

منوچهر شاهسواری رکورد خودش را خواهد شکست؟⇐با حذف مهرداد فرید، دبیری شورایعالی تهیه‌کنندگان به مدیرعامل ۱۱شغله خانه سینما می‌رسد؟/اگر این اتفاق بیفتد صنف سینما با یک مدیرعامل ۱۲شغله روبرو خواهد بود

سینماروزان: از همان زمان که مهرداد فرید در برنامه «چشم شب روشن» سخنانی سمپاتیک نسبت به حوزه هنری را بیان کرد و بعدترش کاشف به عمل آمد که ایشان آخرین فیلمش «دعوتنامه» را برای پخش به حوزه هنری داده(!) می شد پیش بینی تغییر و جابجایی در بالاترین منصب شورایعالی تهیه کنندگان را داشت.

به گزارش سینماروزان مهرداد فرید که با کارنامه ای خلوت در تهیه کنندگی سر از دبیری شورایعالی تهیه کنندگان درآورده بود نتوانست در مناقشاتی همچون توقیف فیلمهای مجوزدار توسط حوزه هنری یا آشفته بازار اکران پاییزی خروجی قابل تأملی در خدمت صنف تهیه کنندگان داشته باشد و همین شد که از مدتها پیش زمزمه های حذف وی از دبیری شورایعالی به گوش می‌رسید.

حذف فرید از دبیری شورا اما آن قدر تعجب برانگیز نیست چون شگفت انگیزتر آن است که پرسشهایی طرح شده درباره حضور مدیرعامل خانه سینما به عنوان جایگزین وی در شورایعالی تهیه کنندگان.

آیا منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما که اخیرا و با انتشار متن اساسنامه خانه سینما مشخص شده صرفا نیروی اجرایی هیأت مدیره است(اینجا را بخوانید) قرار است دبیری شورایعالی تهیه کنندگان را هم برعهده گیرد؟

اگر این اتفاق بیفتد شاهد رکوردشکنی شاهسواری توسط خودش خواهیم بود. مدیرعامل خانه سینما این ماهها همزمان با هم 11مسئولیت مختلف داشته و با حضورش به عنوان دبیر شورایعالی شمایل یک مدیر 12مسئولیته رونمایی خواهد شد!

شاهسواری به نمایندگی از یکی از صنوف چهارگانه تهیه کنندگان یعنی کانون تهیه کنندگان فیلم ایران در شورایعالی تهیه کنندگان حضور دارد. آیا به غیر از فرشته طائرپور همسر شاهسواری، سایر اعضای شورای مرکزی تهیه کنندگان فیلم ایران همچون منوچهر محمدی، تقی علیقلی زاده و حمیدرضا آشتیانی پور موافق این رکوردشکنی هستند؟