1

منطبق با پیش‌بینی سینماروزان⇐کمتر از ۲۴ ساعت بعد از نقض فراخوان جشنواره فجر و افزودن سیمرغ کوتاه⇐حالا انیمیشن‌سازان هم از جشنواره فجر سهم می‌خواهند

سینماروزان: کمتر از 24 ساعت بعد از انتشار خبری مبنی بر نقض فراخوان جشنواره سی و پنجم فیلم فجر با دستور حجت ا.. ایوبی و اضافه شدن سیمرغ فیلم کوتاه به فهرست جوایز حالا انیمیشن سازان هم خواستار سهم خود از جشنواره فجر شده اند.

 این سهم خواهی همان چیزی است که روز گذشته در سینماروزان به پیش بینی آن پرداختیم و از این نوشتیم که بدعت رییس سینما در نقض فراخوان فجر و افزودن سیمرغ کوتاه ممکن است با سهم خواهی طیفهای دیگری همچون انیمیشن سازان و صاحبان آثار ویدیویی موجب شود.(اینجا را بخوانید)

حالا کمتر از 24 ساعت از انتشار پیش بینی سینماروزان روانبخش صادقی رئیس انجمن سینمایی فیلمسازان انیمیشن ایران عطف به نقض فراخوان و ایجاد سیمرغ کوتاه در گفتگو با «ایلنا» از این گفته که باید آثار انیمیشن مانند آثار رئال در کاخ جشنواره و سینمای رسانه به نمایش درآمده و داوری شوند و حتی در ترکیب هیأت داوران، متخصصان انیمیشن حضور داشته باشند.

روانبخش صادقی گفته است: سالهای قبل فقط یک جایزه دستاورد فنی و هنری یا یک تقدیر از انیمیشن‌ها در بخش رقابتی ارایه می‌شد درحالیکه می‌توان آثار انمیشین را در بخش اصلی و مانند فیلم‌های رئال داوری کرد.  آنچه امروز برای ما دغدغه است بحث حضور در بخش اصلی و بعد نحوه داوری است زیرا وقتی اغلب بدنه داوری از سینمای رئال بودند آثار انیمیشن را کنار می‌گذاشتند. پیشنهاد خودمان این است که آثار انیمشین در بخش‌های مختلف داوری حضور داشته باشند و در ترکیب هیات داوران یا افرادی حضور داشته باشند که با انمیشین آشنا باشند و  یا داورهای بخش انیمشین از میان اعضای صنف انتخاب شوند.

باید منتظر ماند و دید که آیا روانبخش صادقی هم به مانند سیدصادق موسوی آن قدر نزد رییس سازمان سینمایی وجهه دارد که حرفش را به کرسی بنشاند و سهم خواهی مطلوب خود را از جشنواره فجر داشته باشد یا نه؟