1

منتهی‌الیه حرفه‌ای‌گری در رسانه ملی⇐نویسنده پرکار تلویزیون: به‌خاطر دخالتهای مدیر فیلم و سریال، زدم به چاک!/مدیر فیلم و سریال: ‌به‌خاطر مشکلات جدی دکوپاژی، استعفا داده!

سینماروزان: اینکه مدیران رسانه ملی، کارگردانی را برای ساخت سریالی انتخاب می‌کنند و کار کلید هم می‌خورد ولی به ناگاه کار، معلق می‌شود چندان حرفه‌ای نیست؛ در روال حرفه‌ای‌، قبل از انعقاد قرارداد تولید، افراد را محک می‌زنند تا در میانه، کار نخوابد‌.

به گزارش سینماروزان سعید نعمت‌الله برادر کوچکتر حمید نعمت‌الله که در سالهای اخیر فعالیتهای متعددی به‌عنوان نویسنده در تلویزیون داشته و اخیرا کارگردان هم شده به تازگی با انتشار ویدیویی از حذف خود از سریالی با عنوان “حکم رشد” محصول شبکه سوم سیما گلایه کرد.

سعید نعمت‌الله گفت: فیلمنامه سریالی به نام “حکم رشد” را نوشتم و هفده هجده روز بعد از کلید خوردن، به خاطر دخالتهای مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سوم-مهدی آذرپندار-عطای کار را به لقایش بخشیدم و زدم به چاک!

نعمت‌الله بی‌اشاره به دلیل سالها همکاری با تلویزیون و با متلکی به همکاران تلویزیونی گفت: هستند همکارانی که بیایند و برای پول و موقعیت، با چاکرم و مخلصم گفتن، سریال را اشغال کنند و حتی جلوی آقایان، چای هم بگذارند!

سعید نعمت‌الله احتمالا برای آن که همچنان کار با تلویزیون را ادامه دهد، در انتهای حرفهایش گفت: همچنان بهترین بخش تلویزیون برای خانواده‌ها، بخش نمایش است!

در پی نام بردن نعمت‌الله از مهدی آذرپندار به عنوان کسی که دخالت‌های بیجا در کار تولید سریال انجام می‌داد، خبرگزاری مهر در گفت و گویی با این مدیر شبکه ۳، ابعاد دیگری از پشت پرده کنار کشیدن کارگردان «حکم رشد» را روشن کرد و مدعی استعفای وی شد.

آذرپندار که از نیروهای نزدیک‌ به علی فروغی مدیر شبکه سوم است به خبرگزاری مهر گفت: طبق قول و قرار اولیه، پس از حدود ۱۷، ۱۸ روز از شروع کار، من همراه تهیه‌کننده به باکس مونتاژ رفتم و بعد از دیدن راش‌ها، متوجه شدم کار مشکلات جدی دکوپاژی دارد. از جمله اینکه قاب‌ها بسیار بسته، فضا بیش از حد همیشگی غلوشده و دکوپاژها عمدتاً نادرست بود. آقای فرجی هم در مقام تهیه‌کننده همین نگرانی‌ها را داشت، بنابراین طی صحبت با تهیه‌کننده، بنا شد همان شب، نکات به سعید نعمت‌الله منتقل شود. اما نعمت‌الله هم این اشکالات را قبول نداشت و معتقد بود کار از کیفیت بالایی برخوردار است و اشکال از سلیقه ماست، در نتیجه استعفای خود را تقدیم تهیه‌کننده کرد.

مدیر فیلم و سریال شبکه ۳، پیرامون حرفهای نعمت‌الله نیز توضیح داد: برخلاف فضایی که سعی شده در حرفهای سعید نعمت‌الله منتقل شود که انگار ماجرا به یک اختلاف محتوایی یا اعمال خرده فرمایشات سازمانی برمی‌گردد، باید بگویم ما اتفاقاً در مورد این سریال و هم در مورد «زمین گرم» و «برادر جان» با آقای نعمت‌الله هیچ گاه به اختلاف جدی برنخوردیم و ایشان برخلاف تصویر بیرونی‌شان، همیشه با حرفه‌ای‌گری مثال‌زدنی، اصلاحات احتمالی گروه و سازمان را پذیرفته و اعمال کرده است و به همین جهت، معمولاً سریال‌هایش از جمله همین دو سریال مذکور، هیچ ممیزی‌ای ندارد، اما ماجرای کیفیت کارگردانی مسئله‌ای مجزاست و مستقیماً به مسئولیت ما در برابر بیت‌المال و هزینه‌ای که برای سریال شده برمی‌گردد.

مهدی+آذرپندار+سعید+نعمت‌الله
مهدی+آذرپندار+سعید+نعمت‌الله