1

معرفی هیات داوران کاملا مردانه جشنواره چهلم فجر با حضور⇐مانعِ اصلی تولید “مقصد”بیضایی!+یک بازیگر در رفت و آمد میان ایران و آمریکا!+حامی آزادی یک متهم اقتصادی!+…

سینماروزان/مهرداد شهبازی: مسعود نقاش‌زاده، یک تیم هفت نفره را به عنوان هیات داوران جشنواره فجر چهلم فجر معرفی کرد.

مسعود جعفری‌جوزانی (نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده، مجید انتظامی(آهنگساز)، شهاب حسینی (بازیگر و تهیه‌کننده)،  محمدعلی باشه‌آهنگر(نویسنده و کارگردان)، محمد داوودی (مدیر فیلمبرداری)، مهدی سجاده‌چی(فیلمنامه‌نویس) و  پژمان لشکری‌پور(منتقد)  به عنوان اعضای هیٲت‌داوران بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

در میان اعضای هیات داوران فجر هم بازیگری دیده می‌شود که بین ایران و آمریکا در رفت و آمد است، هم یک ممیز ظاهرالصلاح که زمانی نه چندان دور با وارد کردن تعابیر فرامتنی مانع تولید “مقصد”بیضایی شد!

ازجمله حامیان آزادی یک متهم اقتصادی که از سوی ناصر تقوایی متهم شده بود به کپی‌برداری از فیلمنامه “چای تلخ” و سازنده پروژه‌ای ۳ارگانی از دیگر اعضای هیات داوران فجر امسال هستند!

در میان داوران فجر چهلم هیچ بانوی سینماگری به چشم نمی‌خورد و با توجه به اینکه مسعود نقاش زاده از پوران درخشنده در هیات انتخاب بهره برده بود، این مردانه کردن هیات داوران، کمی عجیب است!؟

البته که می‌شود پیش بینی کرد به جبران این فقدان، در اختتامیه توجه ویژه شود به تنها کارگردان زن حاضر در فجر یعنی منیر قیدی-سازنده “دسته دختران”-و در عین حال بازیگر محبوب جریانات موسوم به ارزشی یعنی مریلا زارعی که با “هناس” در جشنواره است.