1

معرفی هیأت انتخاب فجر بدون حضور فیلمساز شاخص و با حضور پررنگ نیروهای نظارتی⇐ از نویسنده “سالوادور…” تا مجری برنامه ای به تهیه کنندگی داداش کوچیکه تهیه کننده فیلم “۳ارگانی”!!/از همسر سرپرست موزه سینما تا یک مدیر پرمشغله تلویزیون؛ همه در هیأت انتخاب!!

سینماروزان: طی احکامی از سوی ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر احمد امینی، محمد علی حسین نژاد، حسن خجسته، شاهرخ دولکو، بهروز شعیبی، حسین کرمی و رضا مقصودی به عنوان اعضای هیات انتخاب این دوره جشنواره منصوب شدند.

به گزارش سینماروزان هرچند مشخص نیست داروغه زاده در انتخاب این افراد چقدر استقلال داشته و چقدر تحت تاثیر “مدیر در سایه” سازمان بوده(؟) اما آنچه هویداست خلأ فیلمساز یا سینماگر شاخص در هیأت انتخاب است.

حسین کرمی و حسن خجسته نیروهای نظارتی هیأت انتخاب هستند و هنوز نفهمیده ایم چرا حسین کرمی با آن همه مشغله در تلویزیون باز حضور در چنین هیأتی را پذیرفته!؟؟

فیلمسازان هیأت انتخاب احمد امینی، بهروز شعیبی و رضا مقصودی هستند که هیچ کدام فیلمساز شاخص و صریح اللهجه ای نیستند و بعید است که بتوانند در برابر فشارهای وارده برای حضور فیلمهای خاص(!) دوام بیاورند؟؟

مقصودی فیلمنامه نویس کمدیهایی مثل “من سالوادور نیستم” است که سال قبل اولین فیلمش “خجالت نکش” را ساخت.

احمد امینی که سالهاست فیلمی نساخته ولی چند سال است که به طور متوالی وارد هیأت انتخاب میشود!! بماند که همسرش لادن طاهری هم اخیرا به سرپرستی موزه سینما رسیده و این معنایی دارد جز ارتباط نزدیکتر با مدیریت دولتی سینما؟؟؟

بهروز شعیبی هم که به واسطه همکاری با تهیه کنندگی فیلم 3ارگانی هلاکت موسی خیابانی شناخته میشود و تجربه موفقی در بخش خصوصی نداشته!

تهیه کننده ای به نام محمدعلی حسین نژاد هم در هیأت انتخاب حضور دارد که بیش از هر چیز به واسطه سوابق مدیریتی به خصوص در مرکز گسترش شناخته میشود.

در هیأت انتخاب شاهرخ دولکو هم هست که مشخص نیست با کارنامه اش به عنوان منتقد وارد شده یا تیزرساز؟؟ بماند که ایشان همین حالا مجری برنامه ای در تلویزیون هستند که تهیه کننده اش داداش کوچیکه تهیه کننده فیلم 3ارگانی هلاکت موسی خیابانی است!!

این تهیه کننده امسال با قسمت دوم این فیلم با عنوان “رد خون” متقاضی جشنواره است و از همین حالا حضور این فیلم در جشنواره شبهه برانگیز خواهد بود!!