1

معاون سیما دستور توبیخ احسان علیخانی را صادر کرد

سینماژورنال: ماجراهای شکل گرفته در جریان تولید برنامه “ماه عسل” امسال و مهمانان عجیب و غریبی که احسان علیخانی به برنامه اش دعوت کرده با واکنش معاونت سینما روبرو شد.

به گزارش سینماژورنال علی اصغر پورمحمدی معاون سیما که همواره کوشیده با دقت کامل اوضاع و احوال زیرمجموعه خویش را رصد کند با نگارش نامه ای به غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سوم از دو انتخاب غلطی گفته است که سبب ساز حاشیه سازی برای این برنامه شده است.

پورمحمدی با تذکر به میرحسینی از وی خواسته است عوامل این دو انتخاب غلط توبیخ شوند.

به نظر می رسد منظور پورمحمدی از دو انتخاب غلط دو مهمان عجیبی بوده اند که یکی در شب ابتدایی ماه رمضان و دیگری همین دو شب پیش به برنامه دعوت شدند؛ اولی زوجی بودند که شوهر به خاطر بیان عشق به همسر خود را از ساختمانی به پایین پرت کرده بود و دومی مدلی که صفحه اجتماعیش پر شده بود از عکسهای هنجارشکن.

سینماژورنال متن نامه پورمحمدی به مدیر شبکه سوم را ارائه می دهد:

جناب آقای سیدغلامرضا میرحسینی
مدیر محترم شبکه سه سیما

با سلام و آرزوی موفقیت
برنامه ماه‌عسل از برنامه‌های معنوی، تأثیرگذار و پر مخاطب رسانه ملی در ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود که دست‌اندرکاران آن توانسته‌اند با تلاش چند ساله اوقات خوبی را برای مردم عزیز ایران بخصوص روزه‌داران مومن فراهم کنند. اما امسال علیرغم جدیت جنابعالی و گروه برنامه‌ساز برای افزایش کیفیت و محتوای این برنامه و توجه ویژه به انتخاب بهتر سوژه‌ها و میهمانان مناسب که نسبت به سال‌های گذشته از جذابیت و تأثیر بیشتری برخوردارند متأسفانه دو برنامه و دو انتخاب غلط در ماه عسل امسال از شیرینی و شهد این زحمات کاسته است و موضوعات و مفاهیمی مطرح شده است که نه در ماه عسل که در هیچیک از برنامه‌های دیگر سیما نیز جائی ندارند.

از آنجا که تکرار اینگونه اشتباهات قابل اغماض نیست، با تذکر به جنابعالی، لازم است ضمن توبیخ عوامل آن انتخاب غلط و نظارت موثر بر تصحیح، ارتقاء و ادامه مسیر خوش سابقه این برنامه اهتمام نمائید.