1

معاون سیما خبر داد⇐ تولید ۱۰ سریال الف ویژه تاریخی-مذهبی-دفاع مقدس در رسانه ملی

سینماژورنال: ساخت سریال‌های الف ویژه در سازمان صداوسیما از سر گرفته می‌شود.

به گزارش سینماژورنال این خبری بود که مرتضی میرباقری  معاون سیما  در حاشیه بازدید از پشت صحنه سریال تاریخی «معمای شاه» اعلام کرد.

میرباقری البته که از در دستور کار قرار گرفتن 10 سریال الف ویژه برای تولید صحبت کرد و مضمون آنها را تاریخی-مذهبی-دفاع مقدس خواند ولی نامی از سریالها نیاورد.

میرباقری گفت: تاریخ انبیاء، تاریخ اسلام، اثرات اندیشمندان ایرانی در اسلام و تاریخ هشت سال دفاع مقدس دستمایه 10 طرح الف ویژه‌ای است که به زودی جزئیات آن در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

دکتر میرباقری تاکید کرد: سازمان برای تولید مجموعه‌های نمایشی کمبود بودجه ندارد؛ چرا که تولید برنامه‌های نمایشی موفق را نه صرف هزینه بلکه جذب سرمایه می‌داند.

احیای سیمافیلم

بر اساس این گزارش، از دیگر خبرهای مهمی که روز گذشته توسط معاون سیما اعلام شد، بازگشت گروه‌های فیلم و سریال به شبکه‌ها و احیای عنوان «سیمافیلم» بود. در دوره محمد سرافراز عملا ساخت سریال‌ها از شبکه‌ها گرفته شده و در دو مرکز امور نمایشی سیما و گسترش فیلمنامه‌نویسی دنبال می‌شد.

میرباقری بازگشت گروه‌های فیلم و سریال به شبکه‌ها را از دیگر برنامه های این معاونت دانست و افزود: هر یک از شبکه‌ها با توجه به حال و هوای مخاطبانشان تولید برنامه‌های نمایشی خواهند داشت ولی این تولیدات با برنامه‌ریزی و طبق اصولی خواهد بود که مرجع آن سیما فیلم است.

معاون سیما بر نقش سیمافیلم در تولید سریال‌های ویژه الف تاکید کرد.