1

معادله دو مجهولی⇐”ایران مال” پول میلیاردی میدهد که کاخ رسانه شود!/پردیس ملت[متعلق به شهرداری]پول میگیرد که کاخ رسانه شود!؟

سینماروزان: شفاف سازی دبیر جشنواره فجر درباره انتخاب پردیس ملت به عنوان کاخ رسانه برای خودش به یک معما نزد مخاطبان بدل شده!

اینکه دبیر فجر از پیشنهاد ده میلیاردی پردیس تازه تأسیس ایران مال برای تخصیص به کاخ جشنواره حرف زده و در عین حال تاکید کرده که تخصیص پردیس ملت به کاخ رسانه، هزینه زا بوده به شدت جای سوال است.

چرا پردیسی تازه تأسیس که در ماههای اخیر به شدت هم حول مالکانش حرف و حدیث وجود داشته باید ده میلیارد هزینه انتخاب به عنوان کاخ جشنواره کند؟؟ مگر بناست از این پردیس چه درآمدی استحصال شود که در همان ابتدای کار چنین هزینه ای صرف آن میشود؟؟

پاسخ ساده است. مالکان ایران مال دریافته اند که به دلیل تراکم پردیس در غرب تهران، کارشان برای جذب مخاطب دشوار است و از این رو خواسته اند با کشاندن کاخ جشنواره به آن، پاخور پردیس شان را بالا ببرند!!

این رفتار را بگذارید کنار رفتار شهرداری به عنوان مالک پردیس ملت که به خاطر تخصیص به کاخ رسانه، پول دریافت میکند!! شهرداری که در سرفصلهایش حمایت از فرهنگ و هنر قرار داده شده چرا باید تنها محفل پرمخاطب سینمایی را محل درآمدزایی کند؟؟؟

باز اگر بحث بر سر پردیسی مانند آزادی بود که در کل سال مخاطب دارد، مسأله آن قدرها حاد نبود ولی در مورد پردیس ملت چرا؟؟ این پردیس به دلایل مختلف که مهمترین دلیلش دسترسی دشوار است در ده سال راه اندازی هیچ گاه نتوانسته رقیب قدر پردیسهایی مانند کوروش و آزادی و حتی همین باغ کتابی شود که یک سال هم از افتتاحش نگذشته ولی در میان سه پردیس پرمخاطب جای گرفته!

فقط درنظر بگیرید تازه امسال، ده سال بعد از ساخت و آن هم به همت قرارگاه خاتم پارکینگی طبقاتی برای پردیس ملت راه اندازی شده!

پس چرا مالک این پردیس باید بابت تخصیصش به جشنواره، پولی هم دریافت کند؟؟

اگر مالکان یک پردیس خصوصی با دریافت اهمیت جشنواره فجر، پیشنهاد ده میلیاردی میدهند تا کاخ جشنواره را به پردیس خود بیاورند، مالکان پردیسی عمومی حداقل کاری که میکنند تخصیص رایگان به جشنواره است که کلی به برندینگ شان کمک میکند و شرایط تبلیغی همه جانبه حول پردیس را فراهم می آورد!

آیا نگاه کارمندی و روزمره به مدیریت پردیسی عمومی نبوده که اسباب چنین روندی شده؟؟

ِ