1

مصطفی کیایی در گفتگویی تازه بیان کرد⇐ هر وقت مملكت، دست اصلاح‌طلبان بوده اوضاع مملكت بدتر شده!/نمایش فوتبال در سینماها هیچ کمکی به جذب مخاطب نمی‌کند!/اگر به فکر مردم هستند، جام جهانی را در پارک‌ها نمایش دهند تا مردم بدون صرف هزینه دست بزنند و شادی کنند

سینماروزان: مصطفی کیایی کارگردان جوانی که این روزها فیلم «چهارراه استانبول» را روی پرده دارد و علیرغم کمبود سالن فیلمش فروش معقولی داشته از جمله سینماگران هوادار حسن روحانی در انتخابات96 بود ولی در پی اتفاقات بعد از خروج ترامپ از برجام او نیز بسان بسیاری دیگر از سینماگران موضع انتقادی خود نسبت به دولت را داشت.

مصطفی کیایی درباره این تناقض رفتاری به تینا جلالی در «اعتماد» گفت: مطالبات و خواسته من از آقاي روحاني پابرجاست ولي پشت آقاي روحاني را خالي نمی‌کنم. سال گذشته در ميان گزینه‌های انتخاباتي آقاي روحاني بهترين بودند. من تحلیل‌های سياسي خودم را از وضعيت موجود دارم. انصاف نيست تمام مشكلات اين روزهاي جامعه را به گردن آقاي روحاني بیندازیم. مسبب همه مسائل جامعه را شخص ريیس‌جمهور نمی‌دانم. ولي به اين نكته هم بايد توجه داشته باشيم كه هر وقت مملكت ما دست اصلاح‌طلبان بوده اوضاع مملكت بدتر شده چرا كه کارشکنی‌ها نسبت به آنها زياد است و اصلاح‌طلبان آسیب‌پذیر هستند؛ اما پشت آقاي روحاني هستم.

کیایی که از جمله مخالفان نمایش فوتبال جام جهانی در سینماهاست در جایی دیگر از گفتگوی خود با تأکید بر این مخالفت بیان داشت: معتقدم هر سخن جايي و هر نكته مكاني دارد. من تمام دنيا را گشته‌ام و دیده‌ام كه اگر مردم قرار است به شادي دسته‌جمعی برسند اين مساله در پارک‌ها يا خیابان‌ها خودش را نشان می‌دهد نه در سينماها. بهترين راه براي تماشاي فوتبال اين است كه تلویزیون‌هایی در پارک‌ها نصب شود و مردم آنجا در كنار هم جمع شوند، دست بزنند و شادي كنند. معتقدم سينما جاي نمايش فيلم است.

کیایی با اشار به وعده های مبتنی بر رونق گرفتن گیشه فیلمها با پخش مسابقات در سینماها بیان داشت: قول می‌دهم هيچ كمكي در جذب مخاطب نمی‌کند.