1

مسعود کیمیایی: بازی‌ام در فیلم پولاد، یک شوخی بود!/هیچ حال خوشی ندارم و اغلب در منزل هستم

سینماژورنال: مسعود کیمیایی در نخستین ساخته سینمایی پسرش، پولاد، با نام “معکوس” جلوی دوربین نخواهد رفت.

به گزارش سینماژورنال در حالی که اخیرا شنیده شده بود کیمیایی در فیلم پسرش به ایفای نقش می پردازد اما این کارگردان حضورش به عنوان بازیگر را تکذیب کرد.

کیمیایی در گفت‌وگو با “شرق” ضمن تکذیب این خبر، در پاسخ به این سؤال که آیا در فیلم “معکوس” در کسوت بازیگر ظاهر خواهد شد، گفت: «نخیر. انتشار خبر بازی من در فیلم پولاد، یک شوخی بوده که توسط روزنامه بانی‌فیلم صورت گرفته. فعلا که قرار نیست در این فیلم بازی کنم».

اگر قرار بود بازیگر باشم تابحال بازی کرده بودم

این کارگردان سینمای ایران که در سال‌های پایانی دهه ٤٠، با ساخت فیلم «قیصر» جای خود را در میان کارگردانان موج‌نو سینمای ایران باز کرد، هم‌اکنون با ساخت حدود ٣٠ اثر سینمایی، از شاخص‌ترین کارگردان‌های مؤلف سینمای ایران است. کیمیایی در پاسخ به این سؤال که چرا در این فیلم بازی نخواهد کرد، افزود: «من بازیگر نیستم، اگر قرار بود بازیگر باشم، تابه‌حال بازیگری کرده بودم».

از  کیمیایی درباره نقشی که در ساخت فیلم پسرش پولاد خواهد داشت پرسیدیم. گفت: «فعلا فقط تهیه‌کننده هستم».

هیچ حال خوشی ندارم و اغلب در منزل هستم

او که از صحبت‌کردن درباره جزئیات این فیلم اجتناب می‌کرد، تنها به این نکته اشاره داشت: «فیلم یکی، دو هفته دیگر که کلید بخورد، سپس درباره آن حرف خواهم زد. اما الان نمی‌توانم چیزی بگویم. این فیلم را پولاد می‌سازد، من که هیچ حال خوشی ندارم و اغلب در منزل هستم. دیسک کمر اذیتم می‌کند و این‌روزها به کارگاه آزاد فیلم هم به‌ندرت سر می‌زنم».

یک فیلم جاده ای

گفته می‌شود بخش اعظم لوکیشن نخستین ساخته پولاد کیمیایی، جاده‌اي است و در جاده‌هاي اطراف تهران جلو دوربين مي‌رود.

اولين فيلم بلند سينمايي پولاد کيميايي تجربه‌ای در ژانر اکشن محسوب می‌شود.

فهرست عوامل پشت دوربين «معکوس» عبارتند از: نويسنده و کارگردان: پولاد کيميايي، مدير فيلم‌برداري: تورج منصوري، طراح صحنه و لباس: ايرج رامين‌فر، طراح چهره‌پردازي: عبدالله اسکندري، مدير توليد: محمدرضا منصوري، سرمايه‌گذار: امين محموديار، تهيه‌کننده: مسعود کيميايي.

گفتنی است پیش از این کارگردان‌هایی هم‌چون ابراهیم گلستان، بهمن فرمان‌آرا، داریوش مهرجویی، کمال تبریزی، ابراهیم حاتمی‌کیا، علیرضا داوودنژاد و… حضور جلوی دوربین را هم امتحان کرده‌اند.