1

مسعود نقاش‌زاده: دبیری جشنواره چهل و یکم فجر را نپذیرفتم چون…

سینماروزان: به دلایل گوناگون، بنای پذیرش مسئولیت دبیری جشنواره برای دوره یا دوره‌های بعد را ندارم…

#مسعود_نقاش‌زاده دبیر جشنواره فجر چهلم با بیان مطلب فوق به خبرگزاری تسنیم گفت: فقط برای دبیری چهلمین جشنواره فیلم فجر قول دادم و اکنون که به لطف الهی، این دوره با همه فراز و نشیب‌هایش برگزار شد و به سرانجام رسید؛ می‌توانم اعلام کنم که به دلایل گوناگون، بنای پذیرش مسئولیت دبیری جشنواره برای دوره یا دوره‌های بعد را ندارم.

نقاش زاده ادامه داد: امیدوارم مسئولین بعدی جشنواره فیلم فجر بتوانند گام‌هایی را که برای تحول بزرگترین رویداد فرهنگی و سینمایی کشور برداشته شده دریابند و ادامه دهند.

وی در چرایی بی انگیزگی برای دبیری ادوار بعدی فجر گفت: مسئولیت دبیری جشنواره برای دوره‌های بعدی را نپذیرفتم چون عمده نیروها و جناح‌های سیاسی و رسانه‌ای متنفذ در این عرصه، چنین دیدگاهی ندارند و اصولاً جشنواره فجر برای آن‌ها، مهم‌ترین عرصه و بهترین فرصت برای سهم‌خواهی قدرت در حوزه مدیریت فرهنگی و بلکه سیاسی است.

نقاش زاده تاکید کرد: برخلاف توجه رئیس سازمان سینمایی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهمیت تداوم مدیریت فرهنگی، متأسفانه این گروه‌های فشار، اغلب امر فرهنگ را عرصه قدرت‌نمایی و خودنمایی می‌پندارند و خیال می‌کنند کارکردهای فرهنگی مطلوب را می‌توان با نوعی عملکرد سطحی و شعاری مرسوم، محقق کرد!!!

مسعود نقاش زاده: دبیری جشنواره چهل و یکم فجر را نپذیرفتم
مسعود نقاش زاده: دبیری جشنواره چهل و یکم فجر را نپذیرفتم