1

مسعود جعفری جوزانی کارگردان سینما بیان کرد ⇐به مدیران فرهنگی یادآوری می‌کنم که زندگی، سخت ناپایدار است و از شما فقط نام ميماند يا ننگى!/زانوى مرگبارتان را از روى گلوى هنرمندان برداريد!/بگذارید جوانان، نفس بکشند!/امید که پیش از مرگ، شاهد باشم که در وطنم سفره‌ای خالی نیست…

سینماروزان/منصور جهانی: زانوى مرگبارتان را از روى گلوى هنرمندان برداريد و بگذارید جوانان نفس بکشند.

مسعود جعفری جوزانی با بیان مطلب فوق در مراسم بزرگداشت خود در دوازدهمین دوره جشنواره عمار گفت: با نام و ستایش پروردگار، که به من زندگی بخشید و خِرد داد؛ تا درستی و راستی را از کژی و نادرستی تشخیص بدهم، خدمت جوانان خلاق و بااستعداد کشورم رسیدم تا بگویم من، نه خود را هنرمند می‌دانم و نه شایسته پاسداشت. تردید ندارم برای چنین کارهایی بهتر از من بسیارند.

کارگردان سریال تاریخی «در چشم باد» در ادامه سخنانش اظهار داشت: خدمت رسیدم تا به کسانی که به هر دلیلی معقول یا نامعقول، به مدیریت فرهنگی کشور منصوب ‌شدند؛ یادآوری کنم که زندگی، سخت شکننده و ناپایدار است. یادآوری کنم که همه ما حتی شما که امروز قرعه به نامتان افتاده است و چند روزی بر مسندی قرار گرفته‌اید؛ اسير زمانيم. و زمان، چون ابرهای بهاری شتابزده  و تند در حرکت است. چشم بر هم بزنید رفته ايد و همه چیز، گذشته است. از شما فقط نام ميماند يا ننگى.

کارگردان فیلم سینمایی «شیر سنگی» تأکید کرد: خدمت رسیدم از کسانی که سال‌هاست راه تنفس را بر هنرمندان بسته‌اند، خواهش کنم زانوی مرگبارتان را از روی گردن هنرمندان بردارید.

کارگردان “ایران برگر” گفت: بگذارید که هنرمندان و جوانان بااستعداد نفس بکشند. هنر و هنرمند، نیاز به آزادی و تنفس دارد، هوای تازه می‌خواهد. بگذارید جوانان نفس بکشند. به امید آنکه کلمه کاری افتد و پیش از مرگ، شاهد باشم که در وطنم سفره‌ای خالی نیست و امکان مساوی رشد و بالندگی برای هر ایرانی موجود است.