1

مسافرت مهدی هاشمی و دخترش به دهه ۴۰!!

سینماژورنال: در یک اقدام تجربه نشده مهدی هاشمی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون به همراه دخترش نورا در فیلم تازه دامادش سیاوش اسعدی بازی خواهد کرد.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “سینما” سیاوش اسعدی به تهیه کنندگی امیر سمواتی به تازگی پیش تولید فیلم جدیدش “سال تحویل” را آغاز کرده و قصد دارد با انتخاب عوامل و بازیگران، بزودی فیلمبرداری را آغاز کند.

اسعدی در حالی بزودی این فیلمنامه را جلوی دوربین می برد که پیش از این عنوان شده بود او فیلمنامه “درخونگاه” را جایگزین “سال تحویل” کرده است.

ظاهرا اسعدی ساخت “سال تحویل” را در اولویت قرار داده و تولید “درخونگاه” را به اردیبهشت سال آینده موکول کرده است.

امیر سمواتی که تهیه کنندگی این فیلم را برعهده دارد در خصوص “سال تحویل” می گوید: چند روزی است پیش تولید این فیلم را شروع کرده ایم . تاکنون با مهدی هاشمی و نورا هاشمی به عنوان دو تن از بازیگران اصلی قرارداد بسته ایم.

عاشقانه ای در دهه 40

وی ادامه می دهد: طبق برنامه ریزی انجام شده فیلمبرداری این فيلم 15 آبان ماه در تهران آغاز مى شود. این یک فیلم عاشقانه است که تمام اتفاقات آن در سال 48 رخ می دهد.

این برای اولین بار است که مهدی هاشمی و نورا هاشمی در یک فیلم سینمایی با یکدیگر هم بازی می شود.

نورا هاشمی در دو فیلم قبلی اسعدی حضور داشته اما مهدی هاشمی برای اولین بار است با سیاوش اسعدی همکاری می کند.

فیلمی که گفته می شود متفاوت از کارهای قبلی اسعدی در مقام کارگردان است
نکته قابل توجه اینجاست که فیلمنامه این فیلم را سیاوش اسعدی و نیما نادری نوشته اند. نيما نادری پسر علیرضا نادری است که پیش از این در “تعبیر وارونه یک رویا” جیرانی ایفاگر نقش جوان اول سریال بود. نیما نادری البته در نگارش فیلمنامه “درخونگاه” نیز با اسعدی همکاری کرده است.

در حالیکه قرار است فیلمبرداری این فیلم نیمه آبان ماه در تهران آغاز شود اما تهیه کننده فیلم معتقد است “سال تحویل” به جشنواره می رسد.

سمواتی در همین رابطه می گوید: قرار است با شروع فیلمبرداری مونتاژ همزمان نیز آغاز شود تا اولین نمایش “سال تحویل” در جشنواره فجر امسال باشد.