1

مرگ شراب‌ساز خونخوار دوست‌داشتنی!!!

سینماروزان: لوون هفتوان بازيگر ايراني ارمني سينما و تئاتر ايران به دليل سكته قلبي درگذشت؛ مرگ هفتوان در شرایطی رقم خورد که در جشنواره امسال فجر با درام ملتهب «کار کثیف» حضور داشت و سعی زیادی کرده بود در ایفای نقش سمپاتیک شراب‌سازی که فاجعه‌ای مهلک را رقم می‌زند اما کیفیت بازی اش مورد توجه هیأت داوران جشنواره قرار نگرفت.

به گزارش سینماروزان لوون هفتوان متولد سال 1345 و در خانواده‌اي ارمني در محله حشمتيه به دنيا آمده بود. بعد از طي كردن دوران ابتدايي و راهنمايي سال ۱۳۶۳ در رشته هنرهاي نمايشي دانشگاه تهران پذيرفته شد و در سال ۱۳۶۹ نمايش «اسب» نوشته محمد چرمشير را به عنوان پايان‌نامه خود در رشته بازيگري و كارگرداني به اجرا درآورد. بازي در نقش كوتاهي در فيلم «در كوچه‌هاي عشق» ساخته خسرو سينايي از ديگر كارهاي او قبل از مهاجرت از ايران به شمار مي‌رود.

او اوائل دهه 90 پس از سال‌ها دوري از وطن به ايران بازگشت و حضور فعالي در سينما داشت؛ با فيلم «پرويز» به كارگرداني مجيد برزگر به عنوان بازيگر مطرح شد و سپس در فيلم‌هايي همچون «مردي كه اسب شد»، «يك دزدي عاشقانه»، «غيرمجاز»، «كوپال» و «هجوم» به ايفاي نقش پرداخت. در کمدی-وحشت «دراکولا»ی رضا عطاران هم لوون هفتوان ایفای نقش دراکولایی را برعهده داشت که در گریز از اعتیاد به خونخواری روی می‌آورد!!

نمايش «بازي يالتا» آخرين فعاليت تئاتر اين بازيگر ارمني است.