1

درگذشت تهیه‌کننده‌ اولین جوابیه سینمایی به “آرگو” و “گلاب”+عکس

سینماژورنال: هادی مشکات تهیه کننده قدیمی و پیشکسوت سینمای ایران که سالها پیش و در ابتدای دهه 60 فیلم سینمایی “میرزا کوچک خان” به کارگردانی امیر قویدل را تهیه کرده بود درگذشت.

به گزارش سینماژورنال مشکات که متولد 1304 کرمان بود از مدتی قبل در بیمارستان لبافی نژاد بستری بود.

مشکات به دلیل مشکلات کلیوی و تنفسی در بیمارستان بستری بود و از یک هفته قبل از طریق دستگاه تنفس می کرد.

وی صبح امروز جمعه ۲۲ آبان ماه بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت.

همکاری های مفید با امیر قویدل

هادی مشکات از رفقای نزدیک زنده یاد امیر قویدل بود و با همکاری وی آثاری چون “سردار جنگل” و “ترن” را هم تولید کرد.

مشکات صاحب دو فرزند به نامهای کوپال و کسری بود که در این بین کوپال نیز به تهیه کنندگی پدر کارگردانی آثاری چون “پیراک”، “لانه عقابها” و “فرمان” را انجام داد.

مشکات در طی فعالیتش در سینمای ایران علاقه زیادی به ژانر حادثه ای نشان داد و با همراهی جمشید حیدری نیز دو فیلم پرحادثه “کرکسها می میرند” و “مرز” را تولید کرد.

تولید فیلمی در مذمت “آرگو” و “گلاب”

به گزارش سینماژورنال آخرین فعالیت تهیه کنندگی مشکات درگیری در تولید فیلمی به نام “فیلسوفهای احمق” بوده است؛ فیلمی که به گفته کارگردان آن سعید چاری اولین جوابیه رسمی به فیلم‌های ضد ایرانی هالبوود است و با مضمونی سیاسی و برای انتقاد از سیاستهای دولتمردان آمریکا در قبال ایران ساخته شده است.

این فیلم که البته هنوز تولیدش به انتها نرسیده، با زبانی طنز به انتقاد از آثار ضدابرانی هالیوود از حمله “آرگو” و “گلاب” پرداخته است.

بازیگران مختلف سینما و تلویزیون ایران در این فیلم با گریم‌های بسیار خاص در نقش‌های متفاوتی از جرج بوش، آریل شارون، نتانیاهو، اسامه بن لادن، راکفلر، کیسینجر و تری جونز کشیش تا خشایار شاه، محمدرضا شاه، مایکل مور،جان استیوارت و بن افلک بازی داشته اند!

هادی مشکات
هادی مشکات
فیلسوفهای احمق
نمایی از “فیلسوفهای احمق” آخرین تجربه تهیه کنندگی هادی مشکات