1

مرگ بازیگر «قهوه تلخ»!+عکس و ناگفته‌های همسر از شوهر

افسانهسینماروزان: عارف لرستانی بازیگر سینما و تلویزیون بر اثر سکته قلبی درگذشت.

عارف لرستانی بازیگر سینما٬ تئاتر و تلویزیون صبح شنبه 26 فروردین در سن ۴۶ سالگی بر اثر سکته قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

این بازیگر که با مجموعه «جنگ ۷۷» اثر مهران مدیری پا به عرصه بازیگری گذاشت در آثار مختلفی از جمله مجموعه‌های «ویلای من»٬ «مرد دوهزار چهره»٬ «قهوه تلخ» و «در حاشیه» و همچنین آثار سینمایی همچون «مانی و ندا»، «شام عروسی» و «معادله» به ایفای نقش پرداخته بود.

عارف لرستانی در ابتدای دهه نود با افسانه ناصری از کارمندان سفارت ژاپن در تهران ازدواج کرده بود؛ بهانه این ازدواج، اطلاعاتی بود که عارف بنا بود برای سفر برخی همکارانش به ژاپن از آشنای قدیمی اش الهام ناصری بگیرد و همین کمک به افزایش آگاهی درباره ژاپن بود که این دو نفر را به سمت ازدواج و تشکیل زندگی مشترک برد.

اصیل با تفکرات سنتی

الهام ناصری درباره همسرش گفته بود: عارف، با وجود آن که سن زیادی ندارد، اما یک مرد اصیل ایرانی، با تفکرات سنتی است.

ناصری درباره زندگی مشترک با عارف اظهار داشته بود: در زندگی مشترک من و عارف، این طور نیست که بگوییم چه کسی حرف آخر را می‌زند، هر کدام از ما که در بعضی از کارها تجربه بیشتری دارد و می تواند تصمیم درست تر بگیرد این کار را می کند. در زمینه هایی من از تجربه بیشتری برخوردارم و تصمیم می گیرم و در زمینه هایی عارف تصمیم می گیرد.

ناصری ادامه داده بود: به ندرت غیر از پدرم، مردی را که صفات ارزنده و ارزشمند انسانی داشته باشد، دیده بودم. دوستان و آشنایانم با مردانی ازدواج کرده بودند که نقاط ضعف اخلاقی و رفتاری زیادی داشتند و من می ترسیدم اگر ازدواج کنم به همان بلا دچار شوم و در زندگی آب خوش از گلویم پایین نرود. به این جهت، معیارم برای انتخاب همسر مسئولیت پذیری، سواد و معلومات بود. عارف تمام این خصوصیات را داشت و در هر زمینه ای از جمله بازیگری، ورزش، تاریخ، ادبیات، مذهب و… خیلی باسواد است و اطلاعات زیادی دارد. چون زیاد کتاب می خوانم، دوست داشتم با کسی ازدواج کنم که به کتاب علاقمند باشد که خوشبختانه از این جهت هم شانس آوردم و عارف بسیار اهل مطالعه است.

همسر عارف درباره خانواده این بازیگر بیان داشته بود: خانواده همسرم بسیار مهربان و حامی من هستند به طوری که اصلاً احساس نمی‌کنم وارد خانواده دیگری شده‌ام وقتی تماس می‌گیرند و حال مرا می‌پرسند برایم خیلی ارزش دارد.

الهام ناصری با اشاره به همکاریهای متوالی عارف با مهران مدیری گفته بود: من و عارف به مهران مدیری ارادت خاصی داریم، عارف وقتی از طرف مدیری دعوت به کار می شود، به خاطر دوستی و اعتمادی که به خلاقیت و هنر او دارد، بی هیچ تردیدی پیشنهاد را می پذیرد. به طور متقابل من هم از همکاری انها خوشحال می شوم، چون با شناختی که از افکار و روحیه عارف دارم می دانم که او به راحتی راضی نمی شود فقط به خاطر پول در هر کاری بازی کند.

عارف لرستانی و همسرش افسانه ناصری
عارف لرستانی و همسرش افسانه ناصری