1

مرگ بازیگری که با وجود ایفای صدها نقش، مشمول دریافت هیچ‌ درجه هنری نشد!+عکس

سینماروزان/نسترن حسینی: محسن قاضی مرادی بازیگر سینما و تلویزیون بعد از مدتها ابتلا به پارکینسون از دنیا رفت.

محسن قاضی‌مرادی  که متولد ۱۳۲۰ و فارغ التحصیل مدرسه عالی مدیریت تهران بود. او بازی در سینما را از سال ۱۳۵۱ با فیلم “حسن سیاه” به کارگردانی پرویز اصانلو آغاز کرد.

محسن قاضی مرادی کارنامه پرباری در زمینه سینما و تلویزیون داشت؛ از آثار سینمایی‌اش می‌توان به فیلمهایی چون “سگ کشی”، “قطعه ناتمام”، “خانه ای روی آب”، “یک بار برای همیشه”، “دایره زنگی”، “رسم عاشق کشی”، “زیر پوست‌شهر” و… اشاره کرد.

او در سریالهای مختلفی هم به ایفای نقش پرداخته است که می‌توان از “کت جادویی”، “کارگاه شمسی”، “چمدان”، “روزگار جوانی”، “شمعدانی” ، “هیولا” و… نام برد.

قاضی‌مرادی با اینکه بازی در صدها فیلم و سریال را در کارنامه داشت ولی هیچ نشان هنری به او تعلق نگرفته بود و برای همین در اواخر عمر نتوانسته بود از تسهیلات هنرمندان پیشکسوت استفاده کند.

مهوش وقاری همسر قاضی‌مرادی مدتی قبل از فوت این بازیگر، به ایسنا گفته بود: واقعا برایم سوال است که فرق محسن با آقا یا خانم ایکس که این درجه‌های هنری را دارند چیست؟! و مهم‌تر اینکه صحت و سقم مدارک لازم برای چنین درجه‌هایی چطور بررسی می‌شود؟ چون مثلا دوستی را می‌شناسم که به سختی مدرک تحصیلی خود را گرفته‌ ولی الان مدرک درجه یک هنری دارد. همه این‌ها را که می‌بینم برایم عجیب می‌شود که آیا من و محسن بعد از این همه سال سابقه باید دنبال سی‌دی بازی‌های خود باشیم تا برای گرفتن درجه هنری اقدام کنیم؟

مهوش وقاری+محسن+قاضی+مرادی
مهوش وقاری+محسن+قاضی+مرادی