1

مرضیه برومند: همه عروسکهای “خونه مادربزرگه” نابود شدند!!!

سینماژورنال: مرضیه برومند کارگردان و نویسنده سرشناس ایرانی این روزها تمام توان خود را براي برپايي «خانه عروسك‌ها» به‌كار گرفته است و به گفته خودش ١٠ سال است آرزو دارد موزه عروسك‌ها تاسيس شود تا مکانی باشد برای گردهمایی تمامی عروسکهای خاطره انگیز.

به گزارش سینماژورنال كارگردان «مدرسه موشها» سير نابودي بسياري از عروسك‌هاي خاطره‌انگيز سه دهه گذشته را مصداق لزوم راه‌اندازي موزه عروسکها دانست و به “اعتماد” گفت: «حتي دما و رطوبت محل نگهداري عروسك‌ها اهميت دارد. عروسك‌هاي بسيار خوبي توسط نمايشگران عروسكي خلق مي‌شود ولي سازندگان جايي براي نگهداري از آنها ندارند. به همين دليل ساخته‌هاي خود را در خانه‌هاي دوستان و آشنايان امانت مي‌گذارند كه تجربه نشان داده بعدها از بين مي‌رود يا فراموش مي‌شود. اين اتفاق‌ بسيار دردناك و ناراحت‌كننده است.»

عروسك‌هاي اسفنجي «خونه مادر بزرگه» نابود شدند
برومند مي‌گويد: «عروسك‌هاي مدرسه موش‌هاي يك» در يونوليت بود و روكش داشت؛ شايد آنها يك گوشه كناري در انبار شبكه يك باقي مانده باشند اما همه عروسك‌هاي اسفنجي «خونه مادر بزرگه» نابود شدند. نگهداري از آنها آنقدر بد بود كه در انبار پوسيدند و از بين رفتند و حتي جنازه آنها را هم به ما تحويل ندادند.»

علاقه برای ساخت فيلمي درباره سرنوشت عروسك‌هاي «شهرموش‌هاي يك»
اين هنرمند مي‌گويد عروسك‌هاي «زي زي گولو» هم به اين دليل زنده و سالم مانده‌اند كه درجايي زيرنظر خودش از آنها نگهداري مي‌كند. او مي‌افزايد: «وقتي فيلمبرداري «شهر موشهاي دو» شروع شد علاقه داشتم فيلمي درباره سرنوشت عروسك‌هاي «شهرموش‌هاي يك» بسازم كه مثل بعضي از برنامه‌هاي ديگر انجام نشد. الان هم آقاي اثباتي در حال نظم دادن به انبار موزه سينما است ولي مي‌گويد فضاي چنداني براي نگهداري از همه عروسك‌هاي فيلم‌ها وجود ندارد.»

خونه مادربزرگه
خونه مادربزرگه