1

مدیر پخش حوزه، محدودیت اکران «جشن دلتنگی» را کاملا تکذیب کرد⇔پرسش: آیا نمایش تک‌سانسه آن هم در سانسهای صلات ظهر ماه رمضان معنایی جز محدودیت اکران دارد؟

سینماروزان: محدودیت سالنهای «جشن دلتنگی» در مجموعه سینماهای حوزه هنری و حذف این فیلم از سینما فرهنگ متعلق به فارابی آن هم در حالی که پخش فیلم را «بهمن سبز» وابسته به حوزه برعهده دارد موضوعیست که در روزهای اخیر پرسش‌برانگیز شده است.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان «جشن دلتنگی» فیلمیست درباره آسیبهای فضای مجازی و در روایتهای متقاطع فیلم، تصویری از زندگی فردی تداعیگر و.خ یا همان پسر تلگرامی ارائه میشود؛ تصویر همذات پندارانه «جشن دلتنگی» از پسر تلگرامی به اعتقاد برخی یکی از عوامل محدودیت اکران فیلم بوده است آن هم بعد از فیلتر تلگرام.

غلامرضا فرجی مدیر پخش حوزه هنری اما مخالف این نظر است. او دیروز به «ایلنا» گفت:  اکران این فیلم در سینماهای شهرستانهای مختلف و بعضی سالن‌های تهران به‌صورت فوق‌العاده ادامه دارد.

فرجی امروز به «فارس» گفت: در حال حاضر «جشن دلتنگی» در سینما‌های مطرحی مانند آزادی،‌ اریکه ایرانیان، زندگی و … در حال اکران است و تمام سانس‌هایی که پیش از این قرارداد بسته‌اند در اختیارشان قرار گرفته است!

فقط کافیست سری به فهرست سانسهای «جشن دلتنگی» در پردیس آزادی که مهمترین سینمای حوزه است بزنیم تا دریابیم اوضاع از چه قرار است.

«جشن دلتنگی» با داشتن سرگروه روی پرده است اما در روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه فقط یک سانس نمایش به این فیلم اختصاص داده شد و در روز سه شنبه اول تیرماه که به خاطر عرضه بلیت نیم بها، روز پرمخاطب هفته به شمار میرود این فیلم فقط سه سانس دارد که هر سانس جزو سانسهای کم مخاطب پیش از افطار هستند!! بماند که یکی از این سانسها 12 ظهر است آن هم در ماه رمضان!!

تازه این وضعیت اکران در سینمایی متعلق به حوزه است چون بسیاری از سینماهای دیگر و از جمله سینما فرهنگ فارابی و پردیس چارسو فیلم را کلا از برنامه نمایش خود خارج کرده اند!