1

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران، یکی از نوازندگان پیشکسوت را به “خماری” متهم کرد!/آیا منظور از خماری همان اعتیاد است؟

سینماژورنال: سومین نشست خبری علی رهبری، مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران در حالی دیروز 22 فروردین ماه در تالار وحدت برگزار شد که بخشی از این نشست به پاسخگویی رهبری به ادعاهای ناصر رحیمی نوازنده فلوت سرشناس صرف شد.

به گزارش سینماژورنال رحیمی پیش از این از بی احترامی رهبری به نوازندگان ارکستر سمفونیک سخن گفته بود و همین مساله حواشی فراوانی را به وجود آورد با این حال پاسخ رهبری به سخنان رحیمی نیز بر حجم حواشی افزود.

رهبری نگفته چند بار سر تمرین خوابش برده!

رهبری در پاسخ به ادعاهای رحیمی به ماجرای چرت زدن{برآمده از اعتیاد؟} این هنرمند اشاره کرد گفت: صحبت درباره‌ این شخص، باعث می‌شود کار به مسائل قضائی کشیده شود. او نگفته است که چندین‌بار سر تمرین خوابش برده، چون خمار بوده و سر تمرین در حال چرت‌زدن بوده است.

به گزارش سینماژورنال وی ادامه داد: رحیمی یک‌باره بیدار شد و گفت آقای رهبری ما خیلی شما را دوست داریم درحالی که لزومی به این کار نبود.ایشان یک اشتباه بزرگ دیگر هم کرد.

حال رحیمی اصلا خوب نبود

مدیر هنری ارکستر سمفونیک که پیش از این ساکن شهر وین در اتریش بود، افزود: یک‌شب قبل از افتتاح ارکستر سمفونیک که ما تمرین عمومی داشتیم، سازهای بادی و فلوت خارج زدند، من گفتم که فلوت شما خارج شده و رحیمی که به نظر من، اصلا حالش خوب نبود، سازش را تمیز کرد، در جعبه گذاشت و خواب‌آلود نشست. رفتار او طوری بود که من دلم برایش شور زد. فکر کردم حالش خوب نیست.

این مساله میتواند پیگیری قضایی داشته باشد

رهبری در مورد مشکل دیگری که از سوی رحیمی پیش آمده است، اظهار کرد: روز افتتاحیه ارکستر قرار بود ساعت ۲۰ اجرا داشته باشیم و براساس قوانین همه اعضا باید ساعت ۱۹ در سالن حاضر می‌شدند اما او با تأخیر آمد و زمانی که بنده به‌عنوان رهبر دچار استرس بدی شده بودم و تصمیم داشتم فلوت دوم را جایگزین آقای رحیمی کنم، ساعت ٢٠:٤٥ حاضر شد. همین مسئله می‌تواند پیگرد قضایی داشته باشد.

ناصر رحیمی
ناصر رحیمی

اعتراض به دیر آمدن سر تمرین، توهین است؟

او ادامه داد: یک‌بار به او در مقابل سایر نوازندگان گفتم که چرا دیر سر تمرین می‌آید، اما مثل اینکه این جمله در ایران توهین است. اگر این حرف من برای رعایت نظم، توهین محسوب می‌شود، از این بی‌احترامی‌ها انجام داده‌ایم و از این به بعد هم انجام می‌دهیم.

اتهامِ اعتیاد از فرهاد مهراد تا پرویز فنی زاده و حالا ناصر رحیمی

به گزارش سینماژورنال اتهامی که از سوی رهبر ارکستر به یکی از نوازندگان مطرح شده هرچند به صورت تلویحی بیان شده اما بی بروبرگرد ذهن مخاطب را می برد به سمت پدیده ای به نام اعتیاد که جامعه هنری نیز به اندازه کل جامعه از آن متاثر بوده است.

یادمان نمی رود که سال قبل نیز تورج شعبانخانی آهنگساز قدیمی موسیقی ایران در گفتگویی از اعتیاد فرهاد مهراد سخن گفته بود و اینکه این اعتیاد باعث شد فرهاد از مسیر کاری خود منحرف شود.

چندی قبلتر محمدعلی کشاورز در گفتگویی تفصیلی به اعتیاد پرویز فنی زاده بازیگر مرحوم سینمای ایران اشاره کرده و از این گفته خودش چند بار برای ترک فنی زاده، او را در بیمارستان خواباند اما در نهایت باز هم فنی زاده به سراغ اعتیاد رفت!

حالا نیز علی رهبری از چرت زدن و خماری نوازنده ای میگوید که سالهاست نه فقط در موسیقی پاپ ایران به عنوان نوازنده چیره دست فلوت حضور داشته که سابقه کار در صداوسیما را هم دارد.