1

مدیر مرکز گسترش: در سال جدید چهار فیلم تجربی و سه انیمیشن تولید خواهیم کرد!!⇔پرسش اول: آیا تولید این هفت پروژه به خودیان شکست خورده محول خواهد شد؟؟/پرسش دوم: آیا بهتر نیست قبل از اتلاف بیت المال در پروژه های تازه، تکلیف پروژه های مدتها پشت خط اکران مانده مرکز گسترش و فی المثل فیلم “کاکا” مشخص شود؟؟

سینماروزان: زمزمه های تغییر و تحول در زیرمجموعه های سازمان سینمایی همچنان وجود دارد و در این اوضاع،  مدیران فعلی زیرمجموعه ها تلاش بالایی میکنند که با مصاحبه و دید و بازدید بر تثبیت مدیریت خود صحه بگذارند.

محمدمهدی طباطبایی نژاد مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز از جمله مدیرانیست که زمزمه های حذفش از سازمان شنیده میشود ولی خودش بی توجه به این زمزمه ها از برنامه های آینده اش در مرکز گسترش گفته است.

طباطبایی نژاد با اشاره به پروسه تخصیص بودجه تولید فیلم تجربی به مرکز گسترش به “صبا” گفت: فارابی متولی حمایت از سینمای حرفه ای  است و فیلمها در آن جا حمایت می شود، ولی در این چند سال با تغییراتی که رخ داده جایی برای حمایت از فیلم های تجربی نداشتیم و با تصمیم حسین انتظامی قرار شد با حمایت سازمان سینمایی مرکز گسترش به مسئولیت گذشته خود بازگردد و بحث تولید فیلم های سینمایی تجربی در مرکز در سال ۹۸ محقق شود. ما هم قول دادیم حداقل ۴ فیلم سینمایی تجربی هم در ساختار و هم در فرم تولید کنیم. لزوما هم لازم نیست فیلمساز فیلم اولی باشد و ممکن است فیلمسازی چندین فیلم ساخته و فیلم جدیدش را بخواهد تجربی بسازد که ما از آن ها حمایت می کنیم. بر این اساس تعداد فیلمهای سینمایی انیمیشن که قرار است کلید بزنیم افزایش پیدا خواهند کرد. بودجه ساخت سه فیلم انیمیشن در اختیار ما قرار گرفته که آن شاالله به زودی آنها را شروع خواهیم کرد.

⇓⇓⇓

به گزارش سینماروزان فارغ از آن که بازگشت تولید فیلم بلند به مرکز گسترش که در ابتدای دولت روحانی به فارابی محول شد معنایی ندارد جز اختراع از نوی چرخ دو پرسش کلیدی هم حول سخنان مرکز گسترش وجود دارد.

پرسش اول: آیا تولید این هفت پروژه (شامل چهار فیلم بلند و سه فیلم انیمیشن) به خودیان شکست خورده محول خواهد شد؟؟ یا در واسپاری پروژه ها سینماگران دارای کارنامه موثر در ارتباط با مخاطب برگزیده خواهند شد؟
 

پرسش دوم: آیا بهتر نیست قبل از صرف بیت المال در پروژه های تازه، تکلیف پروژه های مدتها پشت خط اکران مانده مرکز گسترش و فی المثل فیلم “کاکا” که مدتها بعد از تولید هنوز قرارداد اکرانش هم بسته نشده مشخص شود؟؟