1

مدیرکل سینمای حرفه‌ای: غرب تهران از پردیس اشباع شده!/بخش خصوصی باید در شرق تهران پردیس بسازد⇔پرسش اول: بخش خصوصی با کدام چشم‌انداز باید در پردیس‌سازی سرمایه‌گزاری کند؟ /پرسش دوم: چرا بودجه‌های میلیاردی برگزاری جشنواره‌ها و راه‌اندازی محافل سینمایی دولتی صرف پردیس سازی نمی‌شود؟/پرسش سوم: چرا پردیس باران در شرق تهران مدتهاست نیمه‌کاره به امان خدا رها شده؟

سینماروزان: سالهاست که مستعمل بودن تنها سینمای شرق تهران یعنی ماندانا باعث شده شهروندان شرق تهران برای تماشای فیلم به پردیسهای مدرن مرکز یا غرب پایتخت مراجعه کنند با این وجود به جز یک پردیس نیمه کاره به نام باران هیچ اقدام عملیاتی برای ساخت پردیس سینمایی در شرق تهران صورت نگرفته است.

به گزارش سینماروزان محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه ای سازمان سینمایی به تازگی و بعد از مدتها اعتراض شهروندان شرق تهران با تأکید بر پر شدن ظرفیت ساخت سینما در غرب تهران به «مهر» گفت: غرب تهران تقریبا از سالن سینما اشباع شده است و همین مسأله سبب شد تا به بخش خصوصی پیشنهاد بدهیم در شرق تهران سالن سینما بسازد.

کلیت سخن محمدرضا فرجی کاملا درست و حسابی است و این یک واقعیت است که شرق تهران بیش از هر نقطه دیگر پایتخت نیاز به پردیس دارد اما چرا سازمان سینمایی به جای مشارکت در پردیس سازی به بخش خصوصی پیشنهاد پردیس سازی میدهد؟

در رکود اقتصادی دامنگیر جامعه کدام سرمایه گزار خصوصی است که ریسک سرمایه گزاری در ساخت پردیس سینمایی را به جان بخرد؟ و چرا بودجه های میلیاردی که همه ساله صرف برگزاری جشنواره های رنگارنگ و محافل سینمایی دولتی از مدرسه گرفته تا گروه سینمایی شده صرف کمک به سالن سازی نمی شود؟

همین الان میتوان پردیس نیمه تمام باران در شرق تهران را با یک حمایت مناسب به سرانجام رساند؛ چرا سازمان سینمایی که به واسطه فارابی و مرکز گسترش در تولید محصولات مشارکت دارد با مشارکت به سرانجام رساندن چنین پردیسی مجالی را برای اکران بهینه آثار خود فراهم نمیکند؟