1

مدیرعامل فارابی نظر سینماژورنال را تأیید کرد⇐برخی از فیلمسازان به دلیل تعطیل شدن تله‌فیلم‌ها در رسانه ملی به سینما روی آورده‌اند

سینماژورنال: در تمام روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر سینماژورنال از جمله رسانه هایی بود که خلأ مدیوم سینما در آثار این دوره از جشنواره را بارها و بارها به رخ کشید و حتی به این مسأله اشاره کرد بخشی از آثاری که با بودجه های دولتی هنگفت ساخته شده اند چیزی جز تله فیلمهایی نیستند که پروانه سینمایی گرفته اند.

به گزارش سینماژورنال حالا علیرضا تابش مدیرعامل فارابی هم در گفتگویی که با “نسیم آنلاین” داشته در کنار صحبت درباره اوضاع و احوال آثار حاضر در جشنواره به صراحت به این نکته اشاره کرده که برخی تله فیلمسازان به دلیل تعطیل شدن تله فیلم سازی که از تصمیمات مدیریت جدید رسانه ملی است به سینما روی آورده اند.

به دلیل تعطیل شدن تله فیلم ها در رسانه ملی به سینما روی آورده اند

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره ارزیابیش نسبت به قهر مردم از سینما تصریح کرد: سینما یک پدیده اجتماعی و هنر – رسانه است و قطعاً اگر حال سینمای کشور خوب باشد و در سال سینمایی تولیدات متنوع و با کیفیتی وجود داشته باشد، مردم نیز از آن  استقبال مي كنند.

وی ادامه داد: البته در سال سینمایی گذشته تولیدات سینمایی علی رغم رکود اقتصادی کشور، قابل توجه بوده و با وجود اینکه برخی از فیلمسازان به دلیل تعطیل شدن تله فیلم ها در رسانه ملی به سینما روی آورده اند، ولی نهادهای سینمایی کشور  مطالبات هنرمندان فیلمساز را در حد مقدوراتشان پاسخ دادند. امسال خوشبختانه هم فیلمسازان جوان و هم فیلمسازان کهنه کار با فیلم های قابل توجهی به جشنواره فجر آمدند.

امید که این تذکر جدی گرفته شود

به گزارش سینماژورنال البته که نتیجه گیری نهایی تابش از مسأله عواقب تعطیلی تله فیلم سازی در رسانه ملی، هم به مانند بسیاری دیگر از نتیجه گیریهای مدیران ما مثبت بوده است اما همین که تابش با ریزبینی این مسأله را درک کرده و به آن اشاره کرده می تواند مورد توجه باشد و البته این امید را ایجاد می کند که شاید این تذکر باعث شود از اين براي توليد اينگونه تله‌فیلمهایی که پروانه ساخت سینمایی دارند، نهادها و ارگانها و بنياد هاي مختلف بودجه هاي كلان اختصاص ندهند.