1

مدیرعامل خانه سینما درباره سایت ناکارآمد بلیت فروشی جشنواره⇐طراحان سایت از جوانان نخبه بودند!!!/اشکالات پیش‌آمده ممکن بود در هر جای دیگر هم رخ دهد!!!

سینماروزان: سخنان محمد حیدری در نشست خبری جشنواره فجر که از تأییدیه خانه سینما و شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران بر سامانه ناکارآمد بلیت فروشی آنلاین جشنواره موسوم به «سینوگرام»-وابسته به هولدینگ بانک پاسارگاد- گفته بود(اینجا را بخوانید) با واکنش منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما مواجه شد.

به گزارش سینماروزان شاهسواری ضمن بیان اینکه خانه سینما به صورت کلی روند بلیت فروشی اینترنتی را تأیید کرده از این گفته که طراحان این سایت ناکارآمد که دردسرهای فراوانی را برای مخاطبان رقم زدند از نخبگان بوده اند!!!

اظهارات شاهسواری در شرایطی صورت گرفته که این سامانه بنا بوده آمارگیری آنلاین آرای مردمی جشنواره را هم انجام دهد اما با ناکارآمدی در فروش بلیت در تصمیم منطقی این مسئولیت توسط دبیر از آنها بازستانده شد.

منوچهر شاهسواری در نشست خبری دیروز که در محل خانه سینما برگزار شد، گفت: برخی از ملاحظاتی را با دوستانی که در این فناوری کار می‌کردند داشتیم چرا که یک سری ملاحظات استثنایی به واسطه اقتضائات سینما وجود دارد و بر این اساس ما در خانه سینما خیلی زودتر به این نتیجه رسیدیم که باید رأی‌گیری بهترین فیلم مردمی را به همان شیوه سال قبل اجرا کنیم.

شاهسواری ادامه داد: ما در خانه سینما مطلقا با هیچ مانعی روبرو نشدیم چون شیوه قبل را به عنوان یک گزینه‌ای که به آن تسلط داشتیم کنار دست خود می‌دیدیم. به همین دلیل نگرانی‌های خود را از بابت سایت اطلاع دادیم. هر چند طراحان سایت از جوانان نخبه بودند و ما از اینکه این اتفاق در یک سیستم امن الکترونیکی رخ دهد مشکلی نداشتیم اما امنیت و عدم اختلال در رأی‌گیری برای ما بسیار مهم بود چون هر گونه اختلالی ممکن بود یک فیلم را از موقعیت A به موقعیت B برساند.

مدیرعامل خانه سینما درباره سامانه ناکارآمد بلیت فروشی آنلاین گفت: اتفاقی که برای سایت پیش فروش بلیت‌ها رخ داد و منجر به عذرخواهی دبیر جشنواره فیلم فجر شد اتفاقی است که ممکن بود در جاهای دیگر هم رخ دهد و احساس می‌کنم اگر دقت بیشتری می‌کردیم این طور نمی‌شد.

او درباره گفته‌های محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر مبنی بر اینکه این شیوه الکترونیکی از سوی خانه سینما تأیید شده است، گفت: از حرف ایشان چنین برداشتی نداشتم چون تأیید ما به صورت کلی در برگزاری الکترونیکی این امر بوده است ولی اینکه ما به عنوان خانه سینما در توافقات و مذاکرات اولیه حضور داشته باشیم رخ نداده است اما در کل علاقه‌مندیم کل فروش بلیت کشور از طریق یک سیستم الکترونیک باشد تا دسترسی دقیقی به تعداد آمار تماشاگر و حتی کیفیت تماشاگر وجود داشته باشد که این مسئله در تحلیل برای تولیدات سینما می‌تواند راهگشا باشد.

او یادآور شد: در بخش فروش بلیت ما نه تخصصی داریم و نه نکته‌ای داشتیم. فقط دوستان ما در شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما برای نحوه تصمیم‌گیری و انتخاب صندلی‌هایی که در اختیار هر فیلم قرار می‌گیرد، در جلسات‌شان بنده حضور داشتم اما برای آرای مردمی جدا از پیگیری‌ها و حضور آقای آشتیانی پور، خود من فقط در یک جلسه شرکت کردم.