1

مدیران ۴، سینماگران ۳؛ باز هم کفه به نفع مدیران چربید؟+ لیست احتمالی هیأت انتخاب فجر

سینماژورنال: دو روز بعد از گمانه‌زنی‌های سینماژورنال درباره دلیل برکناری محمد احسانی از مدیریت شبکه اول که به حضورش در هیأت انتخاب فجر برمی‌گردد(اینجا را بخوانید) لیست احتمالی  هیأت انتخاب فجر به سینماژورنال رسیده است.

ابتدا لیست احتمالی اعضای این هیأت را بخوانید:

–عليرضا شجاع‌نوري

–رخشان بني‌اعتماد

–فريدون جيراني

–محمد احساني

–حبيب ايل‌بيگي

–حسين كرمي

–مجید رضابالا

حضور فعال مدیران در هیأت انتخاب فجر

به گزارش سینماژورنال نکته این لیست احتمالی آن است که از هفت نفر اعضای آن 4 نفر آن یعنی محمد احسانی، حبیب ایل بیگی، حسین کرمی و مجید رضابالا جزو چهره های مدیریتی سینما و تلویزیون هستند.

در این بین فقط سه سینماگر به نامهای فریدون جیرانی، رخشان بنی اعتماد و علیرضا شجاع نوری در لیست حضور دارند که البته در این بین شجاع نوری هم کفه فعالیتهای مدیریتی اش بیشتر از فعالیت به عنوان بازیگر یا تهیه کننده است.

با این لیست احتمالی می‌توان این پیش بینی را هم متصور شد که انتخاب فیلمهای جشنواره امسال بیشتر به سمتی سوق پیدا خواهد کرد که به هنگام نمایش در جشنواره کمترین حواشی غیرمترقبه رقم بخورد و به مانند سالهای گذشته جشنواره مجالی نشود برای تسویه حسابهای سیاسی رسانه های منتقد دولت تا با تمرکز بر یکی دو فیلم زمینه توقیف همیشگی آنها را فراهم آورند.

اما این را هم نباید از نظر دور داشت که اعمال ممیزی در هیأت انتخاب ممکن است جشنواره ای خنثی و منفعل را پیش روی مخاطبان قرار دهد…