1

مدیران گذشته و حال شهرداری پاسخ دهند⇐چرا پردیس ملت، نزدیک به یک دهه بعد از ساخت هنوز یک پارکینگ قابل‌قبول ندارد؟

سینماروزان/مسعود احمدی: پردیس ملت از جمله پردیس‌های سینمایی است که با مشارکت مستقیم شهرداری تهران ساخته شد و به لحاظ معماری و گستردگی محیط داخلی از جمله پردیسهای یکتای کشور است اما پرسشی که یک دهه بعد از راه‌اندازی پردیس همچنان به قوت خود باقیست چرایی عدم ایجاد تمهیدات لازم برای احداث پارکینگ در کنار پردیس است.

به گزارش سینماروزان شهرداری که همواره و در زمان اجرای پروژه‌های ساخت و ساز مرتبط با اشخاص حقیقی یکی از اله‌مان‌های اصلی صدور مجوز را دارا بودن پارکینگ دانسته است پردیسی با ظرفیت 1000 صندلی ساخت اما نه در کوتاه مدت که حتی در یک بازه زمانی ده ساله هم فکری نکرد برای احداث لااقل یک پارکینگ طبقاتی در نزدیکی پردیس!

این وضعیتی است که با شدت کمتر درباره پردیس آزادی هم وجود دارد. پارکینگ این پردیس هم زمین بلاتکلیف و کم‌ظرفیت مجاور پردیس است که متأسفانه در پیک سرویس دهی به مخاطبان که جشنواره باشد اغلب توسط از مابهتران(؟؟؟) پر می‌شود و جایی برای مخاطبان ندارد!

هرچند مرکزیت پردیس آزادی باعث شده این ایراد پوشش داده شود اما قرارگیری پردیس ملت مجاور یک اتوبان مشکلات نبود پارکینگ را آن قدر زیاد کرد که این پردیس علیرغم کیفیت بالا، هیچ گاه در عمر ده ساله اش نتوانست رقیبی برای پردیسهایی همچون کوروش و آزادی باشد.

مخاطبان بخت برگشته در این ده سال همیشه درباره خلأ یک پارکینگ با گنجایش بالا در کنار این پردیس گلایه کردند اما هیچ گاه شنیده نشدند و حالا که کاخ رسانه از میلاد به ملت آمده است که به ناگاه یک زخم ده ساله سرباز زده است!

این اتفاق در دوران مدیریت محمدباقر قالیباف و تیمش در شهرداری رخ داد و البته که آنها باید پاسخگوی ایراد وارده باشند. اما حل کردن آن توسط محمدعلی نجفی شهردار تهران می‌تواند به سرعت انجام شود به خصوص که شهردار تازه تهران مدام بر رفع نواقص پروژه‌های پیشین شهرداری تأکید کرده است.

مسعود احمدی
مسعود احمدی