1

مدعیات یک بازیگر باسابقه⇐ انگ “بازیگر حکومتی” را به ما چسباندند تا نقش ندهند!/شمار فراوانی از همکارانم‌ حتی حاضر نشدند در مستندم حاضر شوند!/مدام از من می‌پرسند خانه‌ مصادره‌ای سراغ نداری؟!

سینماروزان/آرش فهیم: اصغر نقی‌زاده بازیگری که با فیلمهای حاتمی‌کیا، چهره شد به تازگی سریال “زیرخاکی۲” را روی آنتن داشت به گلایه از سیاسی‌بازی‌هایی پرداخته که بدنه سینمای ایران را تکه‌تکه کرده است.

به گزارش سینماروزان اصغر نقی‌زاده در چرایی فعالیت اندک در سینما و تلویزیون به روزنامه کیهان گفت: اهالی سینما مرا به عنوان بازیگری حکومتی می‌شناسند، درصورتی‌که من یک معلم بازنشسته هستم. زمان جنگ هم معلم بودم و برای مدتی به جبهه رفتم. در دوران پس از جنگ هم تئاتر و فیلم کار کردم.

نقی‌زاده‌ با نفی خط‌کشی‌های سیاسی گفت: هرچند بازیگرانی که مذهبی نیستند، توسط فیلمسازان مسلمان به کار گرفته می‌شوند، اما طرف مقابل که مدعی روشنفکری هم هست طیف بازیگران مذهبی را برای بازی در آثارشان دعوت نمی‌کنند.

این بازیگر ادامه داد: به یک عده‌ای از بازیگران مثل من برچسب «حکومتی بودن» زدند و در آثار جریان مقابل دعوتمان نمی‌کنند. پسر من مستندی درباره من ساخته است که هفته دفاع مقدس از تلویزیون پخش خواهد شد،اسم این مستند هست «اصغرآقا، اکتورسینما»؛ شمار فراوانی از همکاران سینمایی حاضر نشدند که درباره من و فعالیت‌هایم در این مستند جلوی دوربین بروند!! فرهاد توحیدی از معدود کسانی بود که با من رفیق است و حاضر شد در این مستندحضور پیدا کند.

بازیگر “از کرخه تا راین” و “معراجیها” گفت: مرزبندی‌های سیاسی را قبول ندارم. به نظر من مخالف نظام کسی است که اسلحه در دست دارد و سعی می‌کند از آن‌سوی مرزها با ما بجنگند، چنین افرادی مخالف هستند، هرکسی که در این مملکت زندگی می‌کند ایرانی و هموطن بنده است و ما حق نداریم مردم را قضاوت کنیم. اگر کسی مشکلی دارد، حتما مراجع ذی صلاحی برای رسیدگی هستند. مشکل من با آن وزیری است که اینجا شعار مرگ بر آمریکا می‌دهد اما فرزندانش در آمریکا دارند عشق و حال می‌کنند!!

نقی‌زاده تاکید کرد: در سی و چند سالی که من در حوزه سینما و تلویزیون کار می‌کنم چرا به ما نقش خوبهای زیادی ندادند، چون در چند سالی من مستمر کار می‌کردم تلقی‌شان این بوده که به اصغر نقی‌زاده (با ذهنیت خودشان) که حکومتیست کار ندهند یا اینکه بنده به خاطر فعالیت مستمر در سینمای جنگ را مناسب برخی نقش‌ها ندیدند.

اصغر نقی‌زاده درباره بازی در “زیرخاکی۲” اظهار داشت: من کمتر از سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی فیدبک می‌گیرم، اما این‌بار احساس می‌کنم در این شرایطی که فوتبال، مناظره‌های انتخاباتی، مسابقات والیبال و… پخش می‌شد و مردم را درگیر کرده، سریال زیرخاکی را بیشتر تماشا کردند. نخستین واکنش مردم به متن سریال این است که از من می‌پرسند از این خانه‌های مصادره‌ای سراغ نداری که به ما هم بدهی؟!