1

مدتها بعد از ورود سرمایه های مشکوک به سینما، بالاخره فاطمه معتمدآریا تنها بانوی عضو هیأت مدیره خانه سینما هم نسبت به آن واکنش نشان داد⇐نظارت بر ورود سرمایه های میلیاردی مهمتر است یا نظارت بر تار موی بازیگران زن؟؟/ ورود این سرمایه ها اثری در بهبود زندگی سینماگران نداشته!!/این بریز و بپاشها فقط برای خرید چند چهره خاص است!/اکثر عوامل تولید از کارگردان تا تدارکاتچی به سختی امرار معاش میکنند!!

سینماروزان: فاطمه معتمدآریا بازیگر زنی است که با حضورش در هیأت مدیره خانه سینما امیدی به زنان عضو صنف سینما داد که حالا نماینده ای همجنس برای پیگیری دردها دارند.

معتمدآریا اما حین ماههای حضورش در هیأت مدیره خانه سینما چنان که باید کنشمند نشان نداد و نتوانست به عنوان یک نیروی بالادستی در حل مشکلات معیشتی صنف جلب توجه کند. شاید برای همین است که اظهاراتش درباره ورود پولهای مشکوک به سینما آن هم پس از مدتها حرف و حدیث در این باره تازگی دارد.

معتمدآریا با رد ادعای آنها که ورود سرمایه های مشکوک به سینما را موجب رونق آن میدانند به “ایسنا” گفت: ممکن است گفته شود بالاخره این سرمایه‌گذاری‌ها سبب ایجاد اشتغال برای اهالی سینما شده است ولی به نظرم این هم واقعیت ندارد. ورود این سرمایه‌ها اثری در بهبود شرایط زندگی و رونق کسب کار هزاران نفر از اهالی سینما نداشته و اکثریت عوامل تولید از کارگردان گرفته تا فیلمبردار و بازیگر و تدارکات و راننده و خدمات به سختی درگیر تامین خرج معاش و زندگی روزمره هستند، چون این سرمایه‌ها اصلا وارد سینما نمی‌شوند یعنی به  پیکره  سینما تزریق نمی‌شوند. بله درست می گویند که هزینه ساخت فلان فیلم میلیاردها تومان بوده ولی این پول کجا خرج شده است؟

معتمدآریا خاطرنشان ساخت: این بذل و بخشش‌ها و بریز بپاش‌ها فقط برای خرید چند چهره و پر کردن ویترین و سردر سینما صرف می‌شوند  و کمکی  به اهالی سینما و دست‌اندرکاران نمی‌کنند، جز آنکه با بالا بردن غیر معمول و مصنوعی هزینه‌های ساخت  و انحصاری کردن پخش فیلم‌ها عملا کار فیلمسازی را برای جریان مستقل و متفکر سخت‌تر کرده‌اند.

این بازیگر زن سینما با تأکید بر لزوم نظارت بر نحوه تأمین سرمایه پروژه ها گفت:
مهم است که ببینیم چه چیزی را باید کنترل کرد. باید  کلمه به کلمه متن فیلمنامه‌ها و چهار تار موی بازیگر را کنترل کرد یا روی منبع و هدف و نتیجه ورود میلیاردها پولی که وارد سینما می‌شوند، حساسیت نشان داد؟

معتمدآریا افزود: اینکه ما دست اندرکاران و مدیران و مسئولان سینمایی چه تفکری را انتخاب می‌کنیم بسیار مهم است. آیا بیهودگی و ابتذال را انتخاب می‌کنیم یا ترجیح می‌دهیم چیزی اشاعه داده شود که ضمن ایجاد شادی و خوشحالی برای مردم، ارزش‌های انسانی را  زیر سوال نبرد و به مخاطب و نیز به خودش توهین نکند؟