1

مخالفت با ساخت فیلمی با مضمون اثرات مخرب پارازیت‌های ماهواره‌ای!؟!

سینماژورنال: مصطفی کیایی برای دریافت پروانه ساخت فیلم تازه اش “پارازیت” به مشکل خورد.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “سینما” آخرین بار این اتفاق برای فیلمنامه “آقازاده ها” افتاد.

سال 91 وقتی مصطفی کیایی قصد ساخت این فیلمنامه را در دولت دهم داشت با موانعی برای دریافت پروانه ساخت روبرو شد و این کارگردان سراغ ساخت “خط ویژه” رفت.

یک سال بعد کیایی با فاصله کمی بعد از اکران “خط ویژه” پروانه ساخت “عصر یخبندان” را گرفت و این فیلم را جلوی دوربین برد.

مصطفی کیایی قصد داشت همین روند را برای فیلم تازه اش هم ادامه دهد.

ماه گذشته این کارگردان بعد از ثبت فیلمنامه، درخواست پروانه ساخت فیلم سینمایی “پارازیت” را به اداره نظارت و ارزشیابی ارائه داد.

این بار اما مصطفی کیایی بر خلاف دو فیلم قبلی اش برای دریافت پروانه ساخت به مشکل خورده. شورای پروانه ساخت هنوز اصلاحیه ای به فیلمنامه کیایی وارد نکرده و جواب مشخصی به مصطفی کیایی برای پروانه ساخت این فیلم داده نشده.

فیلمی درباره تاثیر پارازیت های ماهواره
فیلم سینمایی “پارازیت” به تاثیر پارازیت های ماهواره ای  و مشکلاتی که این پارازیت ها برای سلامتی یکی از شخصیت های فیلم به وجود می آورد می پردازد.

کیایی مانند فیلم های قبلی اش سعی کرده سراغ یکی از مسایل حساس جامعه برود و به آرامی از کنار خطوط قرمز عبور کند.

مصطفی کیایی برای فیلم تازه اش دیگر با منصور لشگری قوچانی همکاری ندارد و خودش قصد دارد به عنوان تهیه کننده و کارگردان فیلم “پارازیت” حضور داشته باشد.

حبیب ایل بیگی: هنوز تصمیمی نگرفته ایم
فیلم مصطفی کیایی از معدود فیلم هایی است که برای دریافت پروانه ساختش به مشکل جدی خورده است.

حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: طبیعی است که در شورای پروانه ساخت در مورد همه پروژه ها بحث و صحبت می شود و ممکن است روند صدور پروانه ساخت یک فیلم طولانی بشود یا پروانه ساخت فیلم دیگری به سرعت صادر شود. با توجه به نظراتی که از اعضای شورای پروانه ساخت درباره فیلم “پارازیت” به من رسیده، آنها هنوز هیچ تصمیمی درباره این فیلم نگرفته اند. در واقع نه بحث اصلاحیه مطرح است و نه بحث جواب مثبت و منفی بلکه هنوز اعضای شورا به جمع بندی و تصمیم مشخصی درباره این پروژه نرسیده اند.

هنوز مشخص نیست آیا کیایی روی ساخت این فیلم “پارازیت” پافشاری می کند یا مانند سال 91 فیلمنامه دیگری به اداره نظارت و ارزشیابی برای دریافت پروانه ساخت ارائه می دهد.